herinstalleren XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

zandvoort

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2006
Omdat er een hoop narigheid op mijn computer staat wil ik XP opnieuw installeren.
Mijn probleem is dat ik in het bios mijn dvd speler als eerste zet en dat mijn computer na bevestiging doodleuk niet via de cd opstart. Het bios is van American Megatrends.

Hoi,

Je weet zeker dat het een bootable xp cd-rom is en dat je cd-rom speler in orde is.

Ik weet dat zeker daar ik vroeger met deze cd mijn computer heb geupdated

Hoi,

Dat kan maar als de speler niet goed functioneert wat dan? als je in xp zelf de speler opstart met de xp cd -rom er in wat dan?

Hoi,
vreemd dan zou het moeten lukken maar je krijgt dus geen vraag om op een toets te drukken om op te starten van cd-rom. als je hem als first boot hebt gezet zou dat toch moeten

Nee en als ik helemaal afsluit en opnieuw opstart loopt hij ook door.

Wim.

Hoi,

Als je nu kijkt in de bios bij boot staat dan de cd-rom speler nog steeds als first boot?

Ja, hij staat zelfs vermeld als Primary IDE master in het main menu

Hoi,

Dat de cd-rom-speler Primary IDE master is betekend dat de cd-romspeler op de eerste aansluiting van de kabel op het moederbord is aangesloten maar dit betekend niet dat de cd-romspeler op first boot staat.

Daarom moet je even zoeken in de bios naar "Boot sequence" of "Boot priority".

Meestal staat in de handleiding van de moederbord hoe je dit moet doen.

Gekeken in Boot Device Priority en daar staat
1st Boot Device DVD
2st Boot Device 3M-WDC
3st Boot Device 1st Floppy Drive
De mogelijkheid bestaat om nummer 2 en 3 op disabled in te stellen.
Als ik opstart dan hoor ik wel de cd draaien?

Wim.

Hoi,

Dan staat de boot priority dus wel goed. Heb je misschien nog een andere bootable cd ergens liggen. Dan kun je die proberen. Anders denk ik dat de cd-romspeler kapot is.

Stop de Windows CD in de lade en wacht tot de lade is gesloten, houd dan de powerknop 7 seconden ingedrukt tot de pc uitgaat. Wacht 5 tellen en zet de pc aan. Druk daarna 2x per seconde op de spatiebalk (en blijf dit doen totdat de Windows DVD is gestart!!!) en het zou goed moeten komen.

Mijne heren,

Vriendelijke dank voor de hulp want uiteindelijk komt toch alles goed..

Wim.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan