herinstalleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

helpneeded

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 aug 2011
Hallo allemaal,

ik wil mijn windows 7 opnieuw installeren, is het mogelijk dit te doen zonder mijn virusscanner en microsoft office programma's te verliezen?

mvg,

Helaas niet. Wat je wel kunt doen is een back-up maken van je harde schrijf of je office programmes en virusscanner

Ja, ik zou dus bijv. mijn office programma's op mijn E schijf kunnen zetten. Werken deze dan nog??

Nog een vraag, ik heb een partitie gemaakt, waardoor ik nu een D schijf heb, deze is eigenlijk onderdeel van de C schijf, gaat deze D schijf gewist worden?

hangt er een beetje vanaf wat je wilt.... je kan de installatie van windows herstellen, of je kan opnieuw installeren.
Lijkt hetzelfde, maar dat is het natuurlijk niet. Bij herstel worden eventuele foutjes gerepareerd, maar het oplossend vermogen van deze optie is beperkt. Het is dus maar de vraag of dit jouw probleem gaat oplossen. Je overweegt immers niet voor niets een herinstallatie. Wil je (of moet je) echt opnieuw installeren, ben je alles kwijt, zelfs al heb je programma's op een andere schijf staan. Alle links met de huidige installatie worden immers verbroken. Pak het dan meteen goed aan. Formatteer de hele boel en doe lekker alles opnieuw.

Ga je echt opnieuw installeren, bedenk dan even tevoren goed wat je allemaal wilt en moet doen. Zet alvast een en ander klaar, dat scheelt straks weer frustraties.

* Maak op papier even een lijstje van programma's die je terug wilt hebben (en bedenk vooral even waarom. Heb je het (nog) nodig? Nee? Lekker weglaten dan.
* zoek van al die programma's de installatieschijven / bestanden op
* zoek van alle hardware (printers, modems etc.) de installatieschijven op (misschien heb je ze niet nodig, maar je kan ze beter bij de hand hebben)
* zoek voor de software alle benodigde serienummers en registratiecodes
* maak voordat je gaat herinstalleren een backup van documenten, foto's etc
* maak voordat je gaat herinstalleren een backup van outlook (anders ben je alle mail en contacts kwijt...)
* maak vorodat je gaat herinstalleren een backup van je internet favorieten (en schrijf even van alle sites je persoonlijk wachtwoorden en inlogcodes op, die heb je straks weer nodig)

.... aanvulling....

> programma's verplaatsen werkt niet. Er zitten talloze links en instellingen in, die gaan verloren zodra je ze gaat verplaatsen en/of windows opnieuw installeert.

> een fysieke schijf kan opgedeeld worden in verschillende partities. Die kan je onafhankelijk van elkaar formatteren. Geen zorgen...... je zou D dus als (tijdelijke) backup voor bestanden kunnen gebruiken. Het is wel aan te raden om dat niet permanent te doen. Gaat de schijf een keer stuk, ben je ECHT alles kwijt. Backuos altijd op fysiek andere schijven maken!

Laatst bewerkt:
Als ik formatteer en herinstalleer, ziet de office CD-rom mijn pc dan als andere pc als daarvoor, met andere woorden, telt mijn pc dan opnieuw mee voor het maar 3x mogen installeren?

En bij formatteren worden ook mijn D (partitie C) en E schijf gewist?

Laatst bewerkt:
Nee, je krijgt geen problemen met de installatie van office. Je mag Office wel 100x installeren, maar je hebt slechts liscentie om dat op 3 apparaten te doen. Dat komt dus wel goed.

Je kan afzonderlijke partities gewoon onafhankelijk van elkaar formatteren.

en office op een andere paritite zetten kan wel maar dan krijg je problemen dat er ook nog registersleutels missen van office

en office op een andere paritite zetten kan wel maar dan krijg je problemen dat er ook nog registersleutels missen van office

Echt niet:o.
Die registersleutels komen sowieso op C:\ terecht.

Maar om ruimte te sparen zou ik het doen. Maar op je C:\ schijf heb je na een schone installatie ruimte genoeg.

ja hij wou het ervoor doen voordat hij gaat/ging herinstalleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan