Herkend draadloos netwerk niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

SvdG1994

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2010
Hallo,
Ik heb computer opnieuw geinstalleerd, met een windows die wel op andere pc's werkt, maar nu herkend hij mn draadloos netwerk niet en kan ik geen verbinding maken, wat moet ik doen? Ook met de internet kabel erin werkt hij niet...

Heb je de software van de draadloos-netwerkadapter geïnstalleerd? En: heb je de software van het moederbord geïnstalleerd?

Ziggo aansluiting? Dan het Ziggo modem/router enz. resetten door de stroom er een minuut of zo af te halen.... Trek dat ronde aansluitinkje van de stroomadapter daarvoor maar even los.

Dit kan ook gelden voor andere providers, maar bij Ziggo moet dit 'altijd' en voor elke 'nieuw' (erbij) aangesloten computer opnieuw. Dus een tweede erbij, weer doen. Als je voor een paar Euro in een switch (met draadloze mogelijkheid) koopt is alleen een reset nodig na aansluiten van de switch met één computer.... Het modem/de router ziet een opnieuw geïnstalleerde computer als nieuw.

Zorg wel dat je beveiliging van het draadloze deel goed is ingesteld; het door mij gemaakte boekje kan daar behulpzaam bij zijn. Helaas groter dan 100kB en dus niet als bijlage mogelijk. Geïnteresseerden kunnen het bij mij via een e-mail aanvragen. De grootte is 652kB.

Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan