herkennen gebruiker

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ton08

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2006
Ik ben aan een script bezig waarbij ik automatisch wil controleren welke gebruiker een site benaderd. Het betreft een intranet dat alleen toegankelijk is voor medewerkers die allen bekend zijn. Ik had eerst het idee om in een usermap op de op de netwerkserver een bestand te plaatsen dat gelezen wordt op het moment dat de mainpage wordt geopend. Uit reacties hier op het forum maak ik op dat dit niet mogelijk is of toch?
Ik heb ook geprobeerd om een cookie te plaatsen met de usernaam er in en dat dus ook het liefst in deze usermap. In internet explorer kan ik hier wat mee maar aangezien de meesten met firefox werken kan ik de cookie niet meer terugvinden.
Iemand een idee hoe ik dat kan doen?

Ton08 zei:
Ik ben aan een script bezig waarbij ik automatisch wil controleren welke gebruiker een site benaderd. Het betreft een intranet dat alleen toegankelijk is voor medewerkers die allen bekend zijn. Ik had eerst het idee om in een usermap op de op de netwerkserver een bestand te plaatsen dat gelezen wordt op het moment dat de mainpage wordt geopend. Uit reacties hier op het forum maak ik op dat dit niet mogelijk is of toch?
Ik heb ook geprobeerd om een cookie te plaatsen met de usernaam er in en dat dus ook het liefst in deze usermap. In internet explorer kan ik hier wat mee maar aangezien de meesten met firefox werken kan ik de cookie niet meer terugvinden.
Iemand een idee hoe ik dat kan doen?
Ik heb ongeveer dezelfde situatie op m'n werk, en ik kan dus ook alleen uitgaan van die situatie:
server: IIS6.0, omgeving draait in een active directory.
Wat je dan doet is in IIS voor dat bestand het vinkje weghalen voor anonieme toegang.
vervolgens is de username beschikbaar in de variabele $user:
PHP:
list($domain,$user) = split("\\\\", $_SERVER['AUTH_USER']);
in feite heb je alleen $server['auth_user'] nodig, maar dan krijg je domein\gebruikersnaam.

Hoi sjunnie,

Bedankt voor je hulp. Wij draaien op een windows 2000 server met active directory en IIS. Mijn vraag is nu nog waar haal ik dat vinkje weg.

Het ip adres heeft geen nut omdat een gebruiker elke keer op een andere machine kan inloggen.

Ton08 zei:
Hoi sjunnie,

Bedankt voor je hulp. Wij draaien op een windows 2000 server met active directory en IIS. Mijn vraag is nu nog waar haal ik dat vinkje weg.

Het ip adres heeft geen nut omdat een gebruiker elke keer op een andere machine kan inloggen.
open iisadmin(internet information services manager in je startmenu,of "%windir%\system32\inetsrv\iis.msc"), ga naar je website, blader naar de pagina welke je moet hebben, en rechtsklik erop, kies properties, tabblad file security, klik op edit bij "authentication and access control", en haal het vinkje weg bij anonymous user, en plaats een vinkje bij integrated windows authentication.

Bijlagen

• anonym.JPG
    anonym.JPG
    48,3 KB · Weergaven: 19
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan