Herkennen SD card

Status
Niet open voor verdere reacties.

JaapJvanVeen

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2002
Ik heb een Shuttle G2 4100H Home 3000+ NL Athlon
Hierop draait Windows XP Home SP2.

Ik heb deze machine bijna 2 jaar en de 6 card reader nog nooit gebruikt. Nu heb ik een SD-card geplaatst, contacten naar beneden en naar voren, schuine kantje rechts naar voren, en de kaart steekt er nog voor 1/4 uit. De naam SD is te lezen zoals op de afbeelding van de lezer staat.

Ik merk echter aan niets dat het systeem de kaart herkent. Kan de kaart ook niet vinden als opslagmedium nog op 'Deze computer' nog onder 'verkenner'.

Volgens de gegevens is de 6-card reader aangesloten op een USB-kanaal.

Kan iemand mij vertellen waar ik naar moet lijken om uit te vinden of de 6-card reader wel goed aangesloten is/ de SD-card wel goed ingevoerd is.??
:mad:

Hoi !

Worden de kaartlezers wel weergegeven met een schijfletter in "Deze Computer" ?

Zo ja, is de kaartlezer goed aangesloten.

Zo nee, wordt ie niet herkend,

Aansluiten op een USB-aansluiting op je MOBO. Kijk even in de handleiding daarvan.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Worden de kaartlezers wel weergegeven met een schijfletter in "Deze Computer" ?

Zo ja, is de kaartlezer goed aangesloten.

Zo nee, wordt ie niet herkend,

Aansluiten op een USB-aansluiting op je MOBO. Kijk even in de handleiding daarvan.

Greetz,

Harry.

Nu alles nagezien, heb alles gecontroleerd, alle verbindingen zijn (opnieuw) goed verbonden. We nemen dus contact op met de leverancier.

Met dank.:rolleyes:

Hier nog wat informatie over de verdere ontwikkelingen.

De leverancier in Nederland zegt "Windows XP Home opnieuw installeren".
De fabrikant in Duitsland zegt "Windows XP Home opnieuw installeren" en het apparaat heeft geen specifiek stuurprogramma nodig onder Windows XP Home SP2.

Dat lijkt mij toch wel erg gortig. Dat betekent dat ik 50+ programma's en stuurprogramma's opnieuw moet installeren en dat alleen omdat een apparaat, de multi card reader, die ik tot op heden nooit heb gebruikt, niet door het systeem wordt herkent.

Wat heb ik tot op heden vastgesteld:
- Geen stations in 'Deze computer' voor de individuele card stations. Dit was al zo vanaf de aflevering (14-03-2005).
- In apparaatbeheer onder USB wordt een 'onbekend apparaat' aangegeven. Dit apparaat heeft geen stuurprogramma meegekregen en er kan ook geen stuurprogramma voor worden gevonden.
- Met Regedit staan onder HKEY_LOCAL_MACHINE_/System/controlset001/enum/USBSTOR/Dist&Ven de individuele stations genoemd.
- Loskoppelen van de card reader op het board doet de opmerking 'onbekend apparaat' verdwijnen.

Wat mij nu verrast is, dat ondanks dat het apparaat afgekoppeld is, de informatie over de multi card reader in de registers (nu reeds enige dagen) blijft staan.

De trukendoos zou dus moeten zijn "Hoe kan ik de card reader informatie in de registers doen verdwijnen.

Ik blijf open staan voor suggesties om de herinstallatie van Windows XP Home te voorkomen.

Hoi !

Als je de kaartlezer loskoppelt en een registercleaner gebruikt (bijv. die van CCleaner) zou het toch moeten lukken de registervermeldingen kwijt te raken ?

Dan opnieuw aansluiten en opstarten, krijg je dan geen melding van: "Nieuwe hardware gevonden"?

Greetz,

Harry.

Hoi !

Als je de kaartlezer loskoppelt en een registercleaner gebruikt (bijv. die van CCleaner) zou het toch moeten lukken de registervermeldingen kwijt te raken ?

Dan opnieuw aansluiten en opstarten, krijg je dan geen melding van: "Nieuwe hardware gevonden"?

Greetz,

Harry.

Gaan we proberen.
Bedankt

CCleaner laten werken en ruimde 1/2 giga aan bytes op. Het komt echter niet aan de registers.

Jammer:(

Hoi !

Klik in CCleaner op "problemen" linksboven, daarmee stel je de registercleaner in werking.
Wel even back-uppen voor de zekerheid !

Greetz,

Harry.

Hoi !

Klik in CCleaner op "problemen" linksboven, daarmee stel je de registercleaner in werking.
Wel even back-uppen voor de zekerheid !

Greetz,

Harry.

Er ging wel het een en ander uit het register maar niet de links met het onbekende apparaat.

We zoeken verder. Het kan toch niet zo zijn dat er in zo'n modern systeem geen oplossing zou zijn voor dit probleem zonder het gehele systeem opnieuw te moeten installeren.

Ik sluit dit onderwerp even af en kom wel terug als ik een oplossing heb gevonden. Kan lang duren!

Jaap

Laatst bewerkt:
Eureka

Eindelijk de oplossing gevonden!!

De volgende stappen zijn doorlopen:
1. Alle USB-apparaten afgekoppeld
2. In apparaatbeheer onder USB alle apparaten verwijderd
3. Machine herstart, alle USB apparaten komen terug
4. 4 card reader aangesloten
5. Machine herstart met SD-kaart in het SD-station
Onder USB in apparaatbeheer komt het apparaat 'USB voor Mass storage' op
Nog steeds geen stations onder 'Deze computer'
Kan wel via systeembeheer/computerbeheer bij de card stations en deze formateren en beelden laden.
Het blijkt dat de card stations dezelfde letter hebben als de Netwerkstations onder 'Deze Computer'
6. Bij 'Mijn Netwerklocaties' (mogelijk mijn naamgeving) de netwerkstations verwijderd.
7. Machine herstart. Card reader stations zijn nu wel zichtbaar in 'Deze Computer'.
SD-kaart kan in- en uitgevoerd worden en inhoud is meteen zichtbaar op het scherm!!

We zijn er dus uit ZONDER opnieuw laden vanWindows XP SP2

Het blijkt dus dat netwerkstations in 'Deze Computer' de card reader stations blokkeren - card reader stations hebben dus een hogere status in de hierarchie van de apparatuur.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan