herkenning in netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

alfonsooo

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2008
ik heb 3 computers in netwerk en een nas server en een netwerk printer
probleem is dat de computers elkaar on/derling niet herkennen in het netwerk, ze herkennen wel de nas.ook de printer kan door de drie computers gebruikt worden hoe zorg ik ervoor dat de computers ook elkaar herkennen?b ij de oorspronkelijke aansluiting van de router, weet ik dat het werkte, maar na een aantal crashes en herinstallaties is er ergens info verloren gegaan, blijft dan wel vreemd dat de nas herkent word,niet?
modem is motorola 510, router is netgear wgr 614v7 internet komt van ziggo,
desktop computer is os xp sp3, laptops draaien op os vista sp2
geprobeerd heb ik al ,alles uitschakelen en in juiste volgorde opnieuw opstarten
een laptop werkt enkel wireless, en de desktop en 2e laptop werken bedraad en wireless.
ook zou ik graag achter de netgear een 2e router hangen ,welke moet ik dan nemen en waar sluit ik die aan?
wie weet raad?

Laatst bewerkt:
Probeer eens op alle pc`s een map te delen.
Daarna in de verkenner de pc op te roepen door in de adresbalk \\(pc-naam)\ in te tikken
bijv. \\pc-alfonsooo\
Als alles goed werkt, dan moet je nu een overzicht krijgen van de mappen die gedeeld zijn op de pc "pc-alfonsooo".

Probeer eens op alle pc`s een map te delen.
Daarna in de verkenner de pc op te roepen door in de adresbalk \\(pc-naam)\ in te tikken
bijv. \\pc-alfonsooo\
Als alles goed werkt, dan moet je nu een overzicht krijgen van de mappen die gedeeld zijn op de pc "pc-alfonsooo".

bovenstaand geprobeerd ,maar dat werkt niet ,omdat zoals gezegd, de computers elkaar niet herkennen, ik denk zelf dat het een conflict is tussen de beide besturingssystemen,maar hoe los ik dat op?:confused:

heb je de computers wel in dezelfde werkgroep geplaatst anders zien ze elkaar niet in windows

en anders even pingen met IP's in cmd

heb je de computers wel in dezelfde werkgroep geplaatst anders zien ze elkaar niet in windows

en anders even pingen met IP's in cmd
ja dat is ook zo iets, in xp kan ik de wizard "een klein thuisnetwerk instellen"toepassen, maar die functie zie ik bij vista nergens.

graag even een lesje computeren, wat is ping, hoe doe ik dat ?

inmiddels iets wijzer geworden, heb ipconfig gedaan en ook ping toegepast op beide computers, dus zowel in xp als vista. beiden werken, maar elkaar herkennen blijft een probleem.
kan zogezegd in vista nergens vinden ,hoe een klein thuisnetwerk in te stellen is, zoals dat bij xp gaat via een wizard.
gaarne vervolg raad.

je moet bijde computers in de juiste werkgroep zetten

voor vista:
rechts klik computer druk dan op eigenschappen
dan ziet u in het midden instellingen wijzigen daar drukt u op, drukt nogmaals op wijzigen en typ Werkgroep

voor xp:
rechts klik deze computer en dan eigenschappen
druk dan op de tab Computernaam
druk dan op wijzigen en bij werkgroep Werkgroep in typen

als beide pc's op lid van Domein staan zorg er dan voor dat ze lid van Werkgroep zijn
probeer ook even bestanden te delen in het netwerk

en bij de vista computer ook even netwerkdetectie inschakelen
hier door zorgt vista ervoor dat hij zicht baar is voor andere computers

je gaat naar configuratie scherm drukt op netwerk centrum en schakel netwerkdetectie in

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan