Herkenning van aangelogde gebruikers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kristof Deman

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 okt 2008
Beste,

dit is mijn eerste keer hier op het forum dus ik ga mijn best proberen te doen om alles helder en duidelijk te verwoorden.

Wij werken al een tijdje op ons bedrijf met een stocklocatiebeheersysteem in access. Op verschillende plaatsen en op verschillende loggen mensen in op hun computer en openen de file (in afgeslankte versie zodat ze geen tabellen of query's kunnen openen).
Regelmatig doen wij een kleine aanpassing aan dat systeem op vraag van de gebruikers.
Daarvoor moet iedereen uit het systeem zijn om te kunnen aanpassen wat veel werk vraagt om te zorgen dat iedereen er effectief uit is.
Daarom de vraag: kunnen we ergens zien welke gebruikers er momenteel in dat bestandje zitten te werken?
We hebben al een file ontdekt waar alle gebruikers in gelogd worden die zich aanmelden maar hebben ontdekt dat die file niet bijgewerkt word. Enkel wanneer de laatsten zich afgemeld heeft word die file terug gewist.

Alvast bedankt voor de hulp.

een paar dingen:

Mag ik aannemen dat je de database gesplitst hebt in een frontend en een backend? In de backend zal je weinig wijzigingen uitvoeren want daar zitten alleen tabellen in en juist in de frontend de meeste.

Ik denk dat je het over de ldb file of locking file hebt. Hierin kan je zien wie er in de database hebben gezeten en nog steeds actief zijn. Microsoft heeft een ldbviewer.exe geschreven die in die file kijkt en de gegevens eruit haalt. Het wordt niet meer ondersteund door M$ maar het zweeft nog wel op het internet.

en natuurlijk zijn er nog tal van andere manieren die je zou kunnen doen. je moet maar kijken of je hier genoeg aan hebt.

Share & Enjoy!

een paar dingen:

Mag ik aannemen dat je de database gesplitst hebt in een frontend en een backend? In de backend zal je weinig wijzigingen uitvoeren want daar zitten alleen tabellen in en juist in de frontend de meeste.

Ik denk dat je het over de ldb file of locking file hebt. Hierin kan je zien wie er in de database hebben gezeten en nog steeds actief zijn. Microsoft heeft een ldbviewer.exe geschreven die in die file kijkt en de gegevens eruit haalt. Het wordt niet meer ondersteund door M$ maar het zweeft nog wel op het internet.

en natuurlijk zijn er nog tal van andere manieren die je zou kunnen doen. je moet maar kijken of je hier genoeg aan hebt.

Share & Enjoy!

Leuk om te weten dat dit bestaat. Kan ik goed gebruik van maken op mijn werk.

B.v http://www.tek-tips.com/viewthread.cfm?qid=1132401&page=4

Wim

ok dank u wel: ik ga dit even bekijken.

Maar ik ben echt nog een beginneling.
Wat word er juist bedoeld met een backend en een frontend file?
Kan je dat even uitleggen?

ok dank u wel: ik ga dit even bekijken.

Maar ik ben echt nog een beginneling.
Wat word er juist bedoeld met een backend en een frontend file?
Kan je dat even uitleggen?

Je kan een .mdb database hebben waarin zowel de tabellen als de formulieren en rapporten zitten.
Nu heeft Access de optie om de data (Tabellen) te splisten van alle andere informatie.
Dan wordt er een nieuwe .mdb aangemaakt meestal met de toevoeging _be.mdb (de backend).
In het orgineel (de frontend) wordt dan een koppeling aangemaakt naar deze data database.
Het voordeel hiervan is dat de data voor iedere gebruiker het zelfde blijft.

Wim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan