herkent cd station maar geen cd

Status
Niet open voor verdere reacties.

meesterke

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2003
gegroet,

ik heb net een nieuwe pc in elkaar gestoken en wil dus windows er op zetten.
alles is correct geinstalleerd en bij het opstarten herkent hij de flopy, HD en CD station. dus zover alles goed.
maar bij het insteken van een cd kan hij die niet lezen.
alle kabels zitten goed en is erkend in de bios.
het gaat hier over een cdr van LG 52x writer.

enig idee?

thx

probeer eens of een andere cd-rom het wel doet op de kabel, als dit niet zo is is je kabel waarschijnelijk defect. je kan ook kijken of er een update voor je cd-rom speler is (firmware). test eens of je cd-rom het buiten windows wel doet, als dat zo is is het een instelling binnen windows die fout is. en als het echt echt allemaal niet werkt kan je misschien ook nog een bios flash doen(firmware) maar dit is niet echt aan te raden. als een bios update namelijk mis gaat kan je je moederbord weg gooien.

al gebeurt

ik heb ook een andere cdrom genomen en gewisseld enz. dus dat is het niet. ook al van ide kabel gewisseld.

nog een ander voorstel?

alvast bedankt,

koen

Ik veronderstel dat er nog geen besturings systeem op je HD is. Start jij op met een opstart floppy met cd-rom ondersteuning?

ja denk ik

ja ik denk het wel,
het is een ghost floppy en heb er al andere pc's mee geinstalleerd. alleen de deze doet moeilijk.
in de bios wordt hij wel weergegeven maar inderdaad, bij het installeren wordt hij dan niet gebruikt. kan ik dit nog afzonderlijk doen dan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan