Herkent iemand deze font's?

Status
Niet open voor verdere reacties.

justinos

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2004
Hey,

Ik ben op zoek naar zulk soort fonts:

speelman24ll.png

of

speelman8nc.png

Dit zijn dan 2 voorbeelden van wat ik hele mooie lettertypen vind. Ik zoek ze ook voor mijn website.

Nu heb ik wel op google gezocht maar dan krijg je site's met 10000 fonts en dan ben je 3 uur bezig om een leuke font te vinden die hierop lijkt.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen wat voor fonts dit zijn :)

het is niet erg realistisch om te vragen een font uit duizenden te herkennen.:p
Hoe kom je btw aan die banners??
vraag het aan de admin op de site waar de banners van zijn.:thumb:

Het zijn ook voorbeelden, zulk soort fonts in ieder geval..

Ik ben zo op website's wezen zoeken naar lettertypen en vandaar dat ik deze tegen kwam en hier als voorbeeld geef ;)

vraag de beheerders van de site's welk lettertype ze hebben gebruikt. Kun je ze vast wel overnemen.

Je geeft twee verschillende lettertypes:
1) geen serif (dwarsstreepjes), alle lijnen even breed,
2) lichte serif, variatie in de lijnbreedte.

Maar je zoekt 'zulk soort fonts'. Bedoel dan dat de letters gekleurd zijn, met een randje, 3d zijn, schaduweffecten hebben?

Dat is geen eigenschap van het lettertype zelf. Dat doe je door bewerking met een grafisch programma, en dat kan met elk lettertype.

Vr.Gr. Egel.

Stomme vraag: waar komen de lettertypes vandaan?
Als die op een page staan, en je vraagt de broncode op... worden de lettertypes dan niet weergegeven?

Geplaatst door Egel

Maar je zoekt 'zulk soort fonts'. Bedoel dan dat de letters gekleurd zijn, met een randje, 3d zijn, schaduweffecten hebben?

Dat is geen eigenschap van het lettertype zelf. Dat doe je door bewerking met een grafisch programma, en dat kan met elk lettertype.

Vr.Gr. Egel.

Sterker nog, als je een beetje gaat spelen met Word Art van Word, kom je al heel dicht in de buurt.

Geplaatst door Egel

Vr.Gr. Egel.

Ja hier was ik inmiddels ook achter inderdaad. Ik ben nog niet zo thuis met dit soort dingen.
Met Paint shop pro kan je dit goed doen, heb ik gehoord.. dus ik ga daar maar eens mee aan de gang en kijken of ik wat leuks kan maken :)

in ieder geval bedankt voor de tips en uitleg :thumb:

Nee, ik herken die font's, niet maar probeer wat te maken met Paint Shop Pro zoals je al zij, en met Photoschop kan je ook nog dingetjes maken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan