Herkent USB adapter niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruuut

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2006
Beste mensen,

Ik heb een Sitecom 300N Wireless USB Adapter (WL302-XR) aangeschaft.
Wanneer ik de drivers heb geinstalleerd, computer uit, adapter erin, computer aan, dan herkent de computer de adapter niet.
Er zou rechtsonderin een icoon moeten verschijnen, maar dit gebeurt niet.
Heeft iemand een idee waar dit mee te maken kan hebben of hoe ik toch verbinding kan maken.

De USB aansluiting is ok en de adapter ook, want op een andere computer deed íe het wel.

Groeten Martijn

Heb je bij je Sitecom ook software gekregen?
Zo ja is deze goed geïnstalleerd?

Welk besturingssysteem heb je? :o

Groeten,

Bij de USB adapter zit een CD-Rom met de benodigde drivers/software. Het vreemde is dat hij het bij m'n andere computer wel doet....
Op de computer zit Windows XP....is dat voldoende informatie?

Iemand die kan helpen?

Beste mensen,

Heb deze vraag een paar dagen terug gepost.
Ben inmiddels nog op zoek gegaan naar mogelijk problemen met de USB poorten,
maar dat is allemaal in orde.
Kan het iets met beveiilging van het systeem te maken te hebben?

Heeft iemand een idee hoe ik m'n USB wireless adapter aan de praat kan krijgen?

Groet Martijn

Misschien kan dit het verhelpen..

Ga naar apparaatbeheer (via configuratiescherm of devmgmt.exe in uitvoeren)
Kijk of hier vraagtekens of uitroeptekens staan.

Zo ja los deze op door de meest recente stuurprogramma's / drivers te installeren.
Als je je hardware niet weet gebruik een programma zoals Everest om dat te zien.

Zo nee dan moet echt iemand anders dit voor mij oplossen. :eek:

helaas

Ik zal even verder samenvatten wat ik allemaal al geprobeerd heb. Ik heb zoals gezegd de adapter volgens de handleiding geïnstalleerd (m.b.v. drivers op de meegeleverde CD-ROM) waarna je de CD moet verwijderen, de PC opnieuw opstarten en vervolgens de adapter in je USB-poort moet steken. Volgens de handleiding zou windows de adapter nu bij herstarten moeten herkennen, en moet verdere configuratie van de verbinding mogelijk zijn. Helaas blijkt dit alles niet het geval te zijn; na herstarten vindt windows de adapter niet, en kan e.e.a. dus ook niet verder geconfigureerd worden. Deze stap lukte wel bij een andere PC (ook WinXP) waarna e.e.a. succesvol geconfigureerd kon worden. Waarin zou het verschil kunnen zitten tussen deze PCs? En hoe nu verder?

Overigens geen enkel probleem te vinden bij het apparaatbeheer, USB-poorten werken normaal.

Alvast hartelijk bedankt,

Groet Martijn

Laatst bewerkt:
Ik heb het zelfde probleem....!!!!

Beste mensen,

Ik heb gisteren het zelfde produkt gekocht. en hetzelfde probleem.!!!

op mijn laptop wordt hij normaal herkent en kan ik door meegeleverde cd-rom driver installeren.

Maar op mijn desktop doet hij niks.
Op mijn desktop heb ik andere apparaten geprobeerd op dezelfde poort werkt wel ...

wie kan mij helpen ????

Welkom op helpmij.nl!

Het is voor ons fijner als je een nieuwe vraag (topic) opent.
Wij gaan als team namelijk niet verder in op extra vragen.

Dankjewel.

Probeer de dingen die hierboven gegeven staan eens uit?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan