herladen in een frame

Status
Niet open voor verdere reacties.

PC-fre@k

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2002
Berichten
332
Jaja, JPeetje daar ben ik weer :p

De vraag:

Ik heb een forum, maar de op mijn website vertoonde menubar + copyrightbar worden daar niet bij weergegeven indien iemand via google oid komt.

Nou zou ik het zo willen doen, indien iemand via google komt en dus het forum direct opent als TOP dat hij het dan herlaad INCLUSIEF variabelen.

dus dat hij dan naar een speciale index pagina voor het forum word gelinkt die dan index.php?topicid=.... en dat ik dan dat topicid weer print bij het laden van het frame (waar dus het forum in opent)

--------------MAAR-------------

Het kan ook anders :)

EDIT!: Word lastig, indien je dan een menu knop gebruikt kan hij mainframeniet vinden dus zal hij in een blank scherm openen!... Of ik moet alles met variabelen doen... Hmm - Wat denken jullie?

Indien het forum niet een frame is geladen (dus TOP)
wel een include doen, en indien hij in MAINFRAME geladen is moet hij geen include doen.

Zelf denk ik dat de laatste een makkie is voor een van jullie, dus misschien ook wel de beste dan maar :)

Als je niet direct snap wat ik bedoel:

Frames pagina > www.pc-freakz.com > forum
en zie zonder frame (directe link) http://forum.pc-freakz.com

(ps, let niet op de frontpage - ben er mee aan het rommelen :p)

Alvast bedankt :)
 
Laatst bewerkt:
Dat komt doordat de link via google niet langs je frame javascript gaat maar direct naar je forum...

Als het goed is werkt het forum ook met een "header/footer include"
dus die zou je dan moeten aanpassen of zelf moeten maken.
 
Ja maar als ik dan het forum via www.pc open dan heb ik dus een dubbel menu... NIet echt de bedoeling en ik gebruik geen javascript voor het frame. gewoon html.

en ja het klopt (dat zeg ik ook :p) google opent het forum FRAME LOOS (TOP dus) :)

Maarja nu nog de oplossing, wel extra menu indien TOP en niet indien Mainframe...
 
dit:

KOP om terug naar INDEX (frames)te keren, plaaten in CONTENT pagina
This script in HEAD of every CONTENT page, when using frames.
<SCRIPT language=JavaScript type=text/javascript>
<!-- Hide script from older browsers
var url = "http://www.sitename.com/index.html";
// y for yes and n for no
frameEnforcer("y");
function frameEnforcer(frames) {
if (frames == 'y'){
if (self.parent.frames.length == 0){
self.parent.location = url;
}
}
else if (frames == 'n'){
if (self.parent.frames.length != 0)
{ self.parent.location=url;
}
}
}
-->
</SCRIPT>

or

<script>
if (parent.frames.length==0)
window.location.replace("http://jouw_site.nl")
</script>

:cool:
 
Ziet er leuk uit, maar herlaad niet met de variabelen erbij. hij gaat alleen de pagina verversen zeg maar maar dan ben je meteen terug op de in index.html gespecifiseerde pagina... (index dus)

Zo d8 ik het eerst ook te doen, maar dit gaat een stukje verder... :S
 
Ik ben er toch maar aan gaan denken de hele site te maken zonder de frames. Maar, ik kan de include functie niet altijd gebruiken indien het gaat om iets wat niet in de zelfde directory zit.

Weet er iemand een functie van php waarbij het een soort van print, dan niet als tekst maar gewoon wat hij vind op de aangegeven locatie. Dus met de werking van een IFrame.

Alsvast bedankt! :thumb:
 
Stel, je mappen structuur ziet er zo uit:

/
forum
- upload
- troep
- index.php
zooi
- handig
- nog handiger
- spam.php

En je bent met forum/index.php bezig en je wilt zooi/spam.php includen. Dan kun je dat zo doen:

PHP:
include("../zooi/spam.php");

Ik ben dus een map hoger gegaan met ../. Daarna ben ik de map zooi ingegaan en spam.php geincluded. Je kunt met ../ zo ver terug gaan als je wilt maar verder dan / niet he ;)

Succes :thumb:
 
Naja, ik bedoelde eigenlijk als ik bijv een forum wil includen.. Op een of andere manier laad hij dan geen afbeeldingen omdat de url waar het bestand geladen word niet meer klopt.. En zo heb ik meer dingen die mogelijk niet werken.

EDIT1:
Offe, hmm, ik heb ge-include met een url, beter dan maar met de normale manier doen. Ff testen :D

EDIT2:
Nou, nu krijg ik alleen maar een error.. Forum kan niet bij een bepaald bestand komen. Mogelijk omdat deze op een subdomein staat en niet op een volgende map? Naja, beetje ingewikkeld ist wel :p

- NOg iemand een oplossing? De bovenstaande werkt voor mij dus niet

Op de server: test.domein.nl/dezetest/index.php
/test/dezetest/index.php

MOet in dit geval: forum.domein.nl/index.php includen.
/forum/index.php

met de volle url includen zorgt ervoor dat er geen afbeeldingen komen, en met path werkt het helemaal niet en krijg ik een error dat het forum zijn bronbestanden niet kan vinden.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik in het geval van het forum hem niet moet inluden maar gewoon in de header van het forum het menu moet includen. INdien je dan vanaf www komt hele pagina laten verversen en forum openen :)

Ik gaat morgen kijken ofdat het geen probleem is voor de rest van de pagina's (ik heb de meeste afbeeldingen in scripts al via de volle url aan laten roepen, dus als ik mzzl heb is dat bij allemaal zo :) )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan