Hernoemen file en sorteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peter1963

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2015
Wanneer ik mbv F2 een file hernoem in de verkenner en op OK klikt, verandert het file direct in de alfabetische volgorde van alle files. Wanneer ik meerdere files wil hernoemen, moet ik dus iedere keer weer terug naar de eerstvolgende die ik wil veranderen - zeer onhandig... In oudere versies van windows meen ik mij te herinneren, dat dit pas gebeurde wanneer je op F5 drukte. Kan niets vinden via google of in de helpfiles van Windows. Weet iemand hoe ik dit moet veranderen?

En welke versie van Windows heb je nu?

Gevonden, uitgevoerd en gelukt - bedankt ;-) - blijft nog wel een vraagje: wat een aparte wijze via bat-script om dit te wijzigen - dit is niet in de opties van de verkenner te vinden en te wijzigen?

Dat moet in een .bat bestand omdat er nogal wat gedaan moet worden. Bekijk voor de gein dat bestand maar eens in Kladblok ;) Als het gelukt is heb je als het goed is ook weer de mogelijkheid terug in het contextmenu voor sorteren, om het automatisch sorteren weer aan te zetten.

Helaas is dit allemaal nodig omdat 1 of andere joker bij Microsoft het wel handig leek om altijd automatisch te sorteren.

Laatst bewerkt:
Ok perfect... Altijd leuk wanneer jokers voor jou het denkwerk willen doen, maar nog leuker wanneer je het kan doen zoals je zelf wilt - en dit "leuke" heb ik altijd al super irritant gevonden... En ik wist werkelijk niet onder welke zoekterm, Nederlands of Engels, ik dit moest opzoeken in Google - 1000x dank - irritaties eindelijk weg... ;-).

Ik zocht op disable autoarange :)

Vraag opgelost? Zet deze dan even op opgelost, dan komt er een slotje op. :thumb: :)

gast0505

Vraag opgelost? Zet deze dan even op opgelost, dan komt er een slotje op. :thumb: :)
Die slotjes komen er automatisch na een aantal maanden zonder reactie op ;) Het op opgelost zetten van de vraag zorgt er meer voor dat mensen weten dat in deze vraag een oplossing staat :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan