Hernoemen parraelle poort

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bramvr

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2012
Beste

Ik heb een nieuwe pc gekocht en ik heb daar een parallelle poort ingestoken voor een dongle voor een cnc software. Maar het probleem is dat die software altijd de dongle gaat zoeken op LPT0 en mijn parallelle poort noemt LPT1 hoe kan ik deze in Windows 7 pro omzetten naar LPT0? Ik kan deze wel LPT1 of LPT2 of LPT3 noemen maar niet LPT0. Ook vindt ik bij de software geen instelling waar ik de poort kan wijzigen want als ik de software start en hij vind de dongle niet sluit de software onmiddellijk af.

Bram

Hoe heb je de parallele port ingestoken? Is dat een pci of pcie kaart, of een usb kaart? Vergeet niet, dat sommige moederbord nog een parallele port kennen, ook is die physiek behalve in de BIOS niet aanwezig....

LPT0 heb ik zelfs in de tijd van fysieke lpt-poorten nooit van gehoord: Altijd LPT1 en hoger.
Hoe kom je erbij dat het zo nodig LPT0 zou moeten zijn? En verder: Contacteer de software-makers, want LPT0 is nergens standaard. Ik neem aan dat het mogelijk zou moeten zijn ergens aan te geven een andere LPT-nummer te gebruiken.

Tijs.

Linux begint met parallel poorten altijd bij LPT0, Windows altijd bij LPT1.

Ik ga met tijs mee. LPT0 nog nooit gezien, dus terug naar de leverancier.

Mijn reactie was dan ook bedoeld voor TS ;-)

Ok, LPT, moest je dat heel vroeger niet eerst onder DOS omleiden met het commando MODE ofzo?

Ok, LPT, moest je dat heel vroeger niet eerst onder DOS omleiden met het commando MODE ofzo?

Dat kon vroeger inderdaad, maar dan moest het wel een bestaande lpt-poort zijn. LPT0 bestaat eenvoudigweg niet (niet onder DOS en ook niet onder Windows).
Bovendien kun je met MODE niet LPTx: omleiden naar LPTy:

Tijs.

Sorry voor de late reactie maar ik heb gekeken op de pc waar de dongle op zit en hier noemt de poort wel LPT0 en dit is een Windows 98 maar ik wil alle programma's op een goede computer hebben.

Bram

Er zijn natuurlijk meer CNC programma's. Enige wat ik me nog kan voorstellen is dat er nog een stukje software aktief is wat die zogenaamde LPT0 afvangt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan