Herrie cooler videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thea van den Bos

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2002
Ik was mijn pc aan het schoonmaken maar nu maakt de videokaart Ati radeon 9600 SE herrie tenminste de fan die erop zit.

Kan ik hem nog redden of is het einde oefening???

Alvast bedankt.

op zich is een beetje geluid niet per definitie meteen het slechtste. als het een klein beetje meer is, dan zou ik het gewoon laten zoals het is. als het echt een herie is geworden dan zou ik je kaart nog eens reseaten ( even uit de socket halen en weer terug doen) als dit niet helpt en je hebt nog een herie is de keuze aan jou. je kan het nog een tijdje uitzingen maar aks je hem echt nodig hebt, adviseer ik hem dan preventief te vervangen. Als je hem tijdens het schoonmaken echt beschadigd hebt, dan is nieuwe kaart ook aan te raden.

nee een fan zit vast aan de videokaart. als je de fan loshaalt kan je meteen een nieuwe kopen.

nee een fan zit vast aan de videokaart. als je de fan loshaalt kan je meteen een nieuwe kopen.

Dat valt wel mee hoor.

Ik heb hier laatst de fan van een 9800 vervangen, ook omdat hij veel herrie maakte en ik nog een defecte 9800 kaart had iggen met een goede fan. Bij de 9800 was het gewoon drie schroekjes losdraaien en het stekkertje losmaken om de fan te verwijderen.

Of dat ook zo werkt bij de 9600 weet ik niet. De fan uitzetten (draadje los) zou ik niet doen. Hij zit er niet voor niks op. Grote kans dat je temperatuur problemen krijgt en dan is je kaart zo weg.

daarom ben ik overgeschakeld naar kaart met koelvinnen
meeste geluid kwam altijd van videokaart :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan