• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hersenkronkel met vervolgkeuzelijsten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spiesse

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2011
beste,
hier een nieuwe member. David alias Spiesse is de naam.

als receptionist van een groot bedrijf hou ik me enorm veel bezig met excel.

via dit forum heb ik al veel verschillende formules en toepassingen kunnen gebruiken (oa macro's) maar nu zit ik met een toch wel apart kronkelke in mijn hoofd.

effe uitleggen wat ik wil:

we hebben een werknemersbestand van meer dan 500 werknemers. nu wil ik via een vervolgkeuzelijst per ingevoerde letter de mogelijkheden 'zien' onder de cel. dus eigenlijk zou de vervolgkeuzelijst steeds kleiner en kleiner moeten worden bij het intikken van de familienaam... Nu heb ik al via een andere thread een formule gevonden waarbij ik, na het klikken op het pijltje van de gegevensvalidatie, de mogelijkheden te zien krijg van namen die met die letter beginnen... nu zou ik graag de mogelijkheden zien verminderen naarmate ik typ zonder te moeten klikken op het pijltje...

kan er me hier iemand bij helpen? ik hoor graag jullie suggesties!

groeten en hopende op een toekomstige vlotte en regelmatige samenwerking :)

spiesse:P

hey joske2000,

thx voor de verwelkoming! :)

jammer genoeg krijg ik een foutmelding in de macro... ik ga zelf es kijken of ik het opgelost krijg... heb wel geen cursus vba gestudeerd maar met de tips en trucs van oa dit forum heb ik toch al bepaalde dingen kunnen verwezenlijken. zo heb ik oa een 'kassasysteem' ontworpen voor de bestelling van belegde broodjes... :)

a la suivante!

spiesse

dit is al schitterend :)
ik zie wel dat alle mogelijke renners (in mijn geval zullen dit werknemers zijn) in aparte cellen staan... kan ik (of jij) die in een vervolgkeuzelijst krijgen en op die manier cel a2 vrij te houden? snap je wat ik bedoel???

spiesse

is al een stap verder :) lukt het ook met enkel enter in a1 als er nog 1 naam overblijft? dus dat enter impliceert dat de overgebleven cel gekopieerd wordt?
en alle namen in a1 'duwen' is te ver gezocht zeker? :)
kan in principe wel koppeling leggen naar andere tabbladen en zo...
ik ben benieuwd :)

spiesse

vervolgkeuzelijst is beter voor hetgeen ik het zal gebruiken :)
hypothese (man, ik besef plots dat ik echt wel moeilijke klant ben): de gebroeders schleck... kan de vervolgkeuzelijst 'open' blijven staan zodat ik de twee broers zie staan? hier werken we met bv 8 goethals-mannen, en zou graag dan kunnen kiezen uit de 8 mannen en of vrouwen... bestaat die mogelijkheid? dus dat die filter in de vervolgkeuzelijst zit? nu zie ik dat ik nog zou moeten scrollen in de vervolgkeuzelijst :) zoek ik mijn gemak? :)

alleszins al merci voor de aangeboden hulp!

spiesse

hey members,
even in het verlof een update :) tot op heden heb ik nog niet verder gewerkt aan het bestand, daar ik dit enkel nodig heb voor mijn werk... Wel heb ik met hetgeen jullie me aangeboden hebben al een paar dingen bijgevonden die van toepassing kunnen zijn... Dus, als er nog cracks zijn onder jullie met ideeen, laat maar komen!
groeten,
spiesse

PS vanaf 9 augustus ben ik terug aan het werk, en dus ook op het forum :)

effe terugkomen op deze post...

bestaat de mogelijkheid om ipv een tekstvak de cel in kolom te gebruiken dmv validatielijst, met de vervolgkeuzelijst aan verbonden???

spiesse

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan