Herstart vertraging

Status
Niet open voor verdere reacties.

dunnkers

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2008
Berichten
15
[OPGELOST] Herstart vertraging

Als ik mijn computer afsluit, via windows of gewoon door de power knop 10 seconden in te drukken, kan ik hem rond de 20 minuten lang niet meer opstarten. De PC gaat dan wel aan, maar het beeld blijft zwart, en de USB apparaten gaan niet aan. (muis, toetsenbord etc)

Ik heb dit al een tijdje, en ik vermoed dat het aan een paar dingen kan liggen:
- Mijn voeding geeft een soort 'boost', die hij pas na ongeveer 20 minuten rust weer kan geven.
- Mijn video kaart is over verhit, die rond de 20 minuten nodig heeft om weer op normale temperatuur te komen.
- Er is iets mis met mijn moederbord.
- Overig.

Waar zou dit aan kunnen liggen? Wat zou een logische oplossing zijn?

Mijn PC specs:

Code:
------------------
System Information
------------------
   Operating System: Windows 7 Ultimate 64-bit
System Manufacturer: HP-Pavilion
       System Model: GU591AA-ABH m9080.nl
          Processor: Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU    Q6600  @ 2.40GHz (4 CPUs), ~2.4GHz
             Memory: 4096MB RAM

------------------
More
------------------
Video card: NVIDIA GeForce 9800 GX2
(Drivers are up to date)
Hard drive: Western Digital 500GB
Power Supply: CoolerMaster Silent Pro M700 (RS-700-AMBA-D3)

Edit: Opgelost! - Het probleem bleek toch mijn videokaart te zijn. Ik heb een andere videokaart ervoor in de plaats gedaan en toen bleek het opgelost te zijn.

Dus, als je dit zelfde soort problemen hebt, check dan even of je ventilatoren goed werken! :p
 
Laatst bewerkt:
dus je kan wel gewoon opstarten? heb je net nieuwe pc? hoelang heb je dit probleem al?
 
heb mijn pc al 4 jaar. kan gewoon opstarten alleen moet eerst 15 min wachten als hij daarvoor aanstond. het probleem is al 5 maanden
 
uhm heb je al gebprobeerd windows opnieuw te installeren, misschien staat er te veel troep op waardoor je pc het niet aan kan om gelijk alles weer op te starten
 
heb ontdekt waaraan het lag, namelijk mijn videokaart, de NVIDIA GeForce 9800 GX2. Deze werd blijkbaar zo warm dat hij bij de volgende keer opstarten niet genoeg gekoeld zou zijn om meteen zoveel vermogen te verwerken.

Oplossing: De ventilatie van mijn krachtige videokaart was kapot.
 
hierbij ook a.u.b. de status van het topic naar opgelost veranderen. Danku :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan