Herstarten na installatie software

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuurke

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2002
Windows 98 SE.
Dit komt steeds veelvuldiger voor...lijkt mij zelfs altijd...

Wanneer ik een software-update uitvoer of een eenvoudig een nieuwe software installeer of verwijder en wordt gevraagd om de computer opnieuw (na het aanvaarden en drukken op OK) op te starten, blijft de computer gewoon meestal op het laatste scherm "Windows wordt afgesloten" hangen.

Ik ben dan verplicht om manueel de on/off knop in te drukken en de pC eerst uit te schakelen.

Oplossing ??

Bedankt.

Ik raad je aan om ALLE updates van Windows 98 te installeren. Er is een update verkrijgbaar via Windows Update die het afsluitprobleem moet verhelpen.

Groeten Oossie

Als ik naar Windows Update ga krijg ik het bericht dat er voor mij geen essentiële updates beschikbaar zijn.

Daar zijn wel een hele boel menu's en dialoogvensters voor Internet explorer 6 Service pack 1 (spaanse, italiaanse, koreaanse...enz...) die ik niet heb geïnstalleerd.
Denk niet dat dit het verschil geeft.

Of ben ik hier verkeerd ?

Heb je de update van Win98 voor grote IDE stations wel geinstaleerd dan?, het kan ook zijn dat je APM functie in de BIOS verkeerd staat, daar kunnen de afsluitproblemen ook door veroorzaakt worden.

Groeten Oossie

Wat de amp functie in het bios betreft: het is al wat oudere IBM computer waarin in het bios maar een minimum aan wijzigingen mogelijk is.

IDE ga eens kijken waar dit te vinden is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan