herstarten pc

• Onderwerp starter Onderwerp starter BAD
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

BAD

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2004
vaak als ik windows xp home edition wil herstarten blijft het hangen in " windows wordt afgesloten" soms 10 minuten maar het komt ook voor dat het helemaal niet meer opstart als ik dan een harde reset geef start alles weer normaal op
een enkele keer wil de pc als ik herstart "normaal" opstarten.
heeft iemand hier een andwoord op.

.

Wat ik zou doen, is om te beginnen de "opstarters" nakijken. Vaak hebben zij een icoon in de systemtray, het stukje Taakbalk naast de klok.
Veel zijn overbodig maar gebruiken wel geheugen.
Start, Uitvoeren, type msconfig, OK. Ga naar de tab Opstarten. Daar staan alle programma's die gelijk met Windows opstarten. Haal een vinkje weg voor opstarters die overbodig zijn.
Herstart de PC, wordt meestal ook gevraagd.
Als je het betreffende programma nodig hebt kun je het openen door een snelkoppeling op het Bureaublad of in Alle programma's.
Als je wilt gaan afsluiten, beeindig dan eerst alle programma's die nog open staan, Yahoo- of MSN-Messenger, Skype, etc. Ga daarna naar Taakbeheer (klik rechts in een leeg deel van de Taakbalk en kies Taakbeheer), tab Processen en kijk of je een toepassing of een service ziet die veel geheugen gebruikt. Onthoud dat en herstart de PC. Nog traag? Geef dan hier op welke programma's nog draaien of veel geheugen gebruiken vlak voor je afsluit.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan