erbicom
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 28 okt 2000
Even een vraagje voordat ik de mist in ga. Ik heb op mijn XP computer 1 account met administrator-rechten en 1 gast-account dat uitgeschakeld is. Nu heb ik Automatisch inloggen ingeschakeld via onderstaande tekst:
Selecteer Run in het Start menu.
Typ "control userpasswords2" in het dialoogvenster en druk OK.
Kies nu het tabblad Users.
Verwijder nu het vinkje voor de optie “Users must enter a username and password to use this computer”.
Klik OK.
Het systeem vraagt je nu een username en password op te geven voor gebruikers die automatisch mogen aanloggen.
Klik OK om je instellingen te bewaren.
Nu heb ik ook op het buroblad een snelkoppeling Herstarten gemaakt door de volgende snelkoppeling te gebruiken:
%windir%\System32\shutdown.exe -r -f -t 10
Vraag is nu of het systeem inderdaad helemaal automatisch zal opstarten EN inloggen wanneer ik de knop Herstarten dubbelklik op het buroblad (dus ZONDER dat er ook maar op een accountnaam geklikt hoef te worden).
Ik stel deze vraag omdat ik op dit moment verbinding heb op afstand met deze pc via VNC en ik geen verbinding meer kan maken als het systeem niet automatisch herstart/inlogt.
Selecteer Run in het Start menu.
Typ "control userpasswords2" in het dialoogvenster en druk OK.
Kies nu het tabblad Users.
Verwijder nu het vinkje voor de optie “Users must enter a username and password to use this computer”.
Klik OK.
Het systeem vraagt je nu een username en password op te geven voor gebruikers die automatisch mogen aanloggen.
Klik OK om je instellingen te bewaren.
Nu heb ik ook op het buroblad een snelkoppeling Herstarten gemaakt door de volgende snelkoppeling te gebruiken:
%windir%\System32\shutdown.exe -r -f -t 10
Vraag is nu of het systeem inderdaad helemaal automatisch zal opstarten EN inloggen wanneer ik de knop Herstarten dubbelklik op het buroblad (dus ZONDER dat er ook maar op een accountnaam geklikt hoef te worden).
Ik stel deze vraag omdat ik op dit moment verbinding heb op afstand met deze pc via VNC en ik geen verbinding meer kan maken als het systeem niet automatisch herstart/inlogt.
Laatst bewerkt: