Herstarten XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

erbicom

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
28 okt 2000
Even een vraagje voordat ik de mist in ga. Ik heb op mijn XP computer 1 account met administrator-rechten en 1 gast-account dat uitgeschakeld is. Nu heb ik Automatisch inloggen ingeschakeld via onderstaande tekst:

Selecteer Run in het Start menu.
Typ "control userpasswords2" in het dialoogvenster en druk OK.
Kies nu het tabblad Users.
Verwijder nu het vinkje voor de optie “Users must enter a username and password to use this computer”.
Klik OK.
Het systeem vraagt je nu een username en password op te geven voor gebruikers die automatisch mogen aanloggen.
Klik OK om je instellingen te bewaren.

Nu heb ik ook op het buroblad een snelkoppeling Herstarten gemaakt door de volgende snelkoppeling te gebruiken:
%windir%\System32\shutdown.exe -r -f -t 10

Vraag is nu of het systeem inderdaad helemaal automatisch zal opstarten EN inloggen wanneer ik de knop Herstarten dubbelklik op het buroblad (dus ZONDER dat er ook maar op een accountnaam geklikt hoef te worden).

Ik stel deze vraag omdat ik op dit moment verbinding heb op afstand met deze pc via VNC en ik geen verbinding meer kan maken als het systeem niet automatisch herstart/inlogt.

Laatst bewerkt:
Heb zelf geen ervaring met het automatisch inloggen op de manier die jij aangeeft.
Ik heb het zelf altijd succesvol gedaan via tweakui; gratis prog., download je van de M$ pagina, waarna je bij autologin je user & pwd invult en het geheel werkt.

Het shutdown commando zal gewoon zo moeten werken, al gebruik ik zelf nooit de windir toevoeging maar gewoon: shutdown.exe -r -f -t 10

@serge50: Als je het zou kunnen uittesten, graag! Ik mag namelijk de verbinding met deze pc niet verliezen, maar een reboot is nodig omdat op afstand een applicatie is geinstalleerd.

ben bezig in een virtuele omgeving... de shutdown werkt maar ga voor alle zekerheid kijken ivm met die account, want ik heb er geen wachtwoord op staan.
dus moet dat allemaal eerst even wijzigen, zodat het idem is zoals bij jou :-)

Ben niet zeker of VNC als een service draait in het operating systeem. Als dat zo is zou je ook kunnen aanloggen omdat dan het aanlog scherm gegeven zou worden.
Maar dat ga ik eens later testen of dat wel mogelijk is.

Ga nu eerst de admin account zo instellen als bij. met de nodige reboots LOL je weet er ook wel alles van denk ik.
En kom bij je terug.
;)

Ik kan zelf hier helaas de situatie niet simuleren. Maar erg bedankt voor je medewerking, ik wacht de testjes af. :thumb:

Even geduld ... 1 ste test lukte niet :-(

Kan zijn dat ik typo gemaakt heb...

Als je zeker wil zijn test ik het even voor je uit.

Manier die jij wil gebruiken, kreeg ik niet werkende...
Eerst met een paswoord opgegeven bij control accounts... lukte niet
Dan hetzelfde maar blanco paswoord en lukte ook niet, hij bleef vragen om in te loggen

Maar 3de keer goede keer :thumb:
Heb in gebruikers accounts het paswoord weggehaald van de standaard gebruiker. En dan deed hij het wel.
Dus die 1 account die je hebt, in user/gebruikersaccount wachtwoord verwijderen.
Hij vraagt dan wel het wachtwoord in te geven ter bevestiging van je ID :-)

Als je echt zeker wil zijn, wil ik zelf VNC voor je installeren kan je op mijn virtuele pc testen

Ik heb dus denk ik hetzelfde bereikt door control userpasswords2 bij start/uitvoeren in te typen. Ook dan kun je kiezen om met een bepaald account automatisch in te loggen. Je kunt dan een vinkje weghalen bij "aanmelden met wachtwoord" of zoiets. ter bevestiging dien je dan 2 x het wachtwoord voor het betreffende account op te geven. dat is allemaal gelukt!
Dan alleen nog de vraag of, na het rebooten van de pc, er ook inderdaad volledig ingelogd wordt met het (enige) account zonder dat je op het icoon van de gebruiker hoeft te klikken. Het is dus de bedoeling dat na een reboot alles weer wordt opgestart alsof ik normaal zou inloggen MET klikken op het icoon van een gebruiker en wachtwoord invullen.

Ik heb namelijk wel meegemaakt dat men inderdaad geen wachtwoord hoefde in te vullen, maar men moets wel degelijk klikken op het gebruikers-icoon wilde de pc compleet opstarten.

Ja heb jouw methode gedaan op 2 manieren.
Eerste met vinkje uitschakelen maar dan vraagt hij toch paswoorden
Had ik opgegeven ... en vroeg bij opstarten toch paswoord voor de gebruiker.
Tweede keer hetzelfde maar met blanco (geen) paswoorden, zelfde resultaat moet inloggen.

Alleen als ik via configuratie>gebruikeraccounts daar het paswoord verwijderde deed hij het wel.

Weet je wat, ik ga het gewoon proberen. Heb nu Remove Password gedaan en op Herstart geklikt. Werkt het niet dan zal ik tot vanavond moeten wachten eer iemand bij de pc kan om deze opnieuw op te starten.

Met een paar minuutjes weten we het............

Heb je een privé email verzonden ...
Met ID van mijn vnc ... kan je daarop testen ... paswoord is test

Hoezee! Het is gelukt, de pc is opnieuw opgestart en ik kon daarna op de pc inloggen met VNC.
Bedankt voor je gouden tip (wachtwoord verwijderen) :thumb::thumb:

p.s. had je test uit de prive-mail dus niet nodig :)

Bedankt .... toch goed dat eerst even getest hadden ;)

Dank je voor je reply:thumb:

Serge.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan