herstel dvd maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mike16

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2001
Hoi allemaal, kennis van mij heeft een nieuwe compaq pc gekocht met windows vista 64bit versie.

Hij heeft er verder geen dvd's en cd;s bij gekregen vanuit de winkel, nu is de vraag stel de software crasht.. dan is er geen herstel dvd.

Kan die dat als nog maken , zoja hoe?

hij vertelde, op de D harde schijf heet factory image en staat recovery op 14gb. maar als de computer crasht heb je niks aan volgens mij.wie o wie kan me vertellen hoe hij dat nu moet doen..

alvast bedankt

Groetjes Mike:thumb:

Dat verschilt per merk maar vaak kan je inderdaad een recovery CD/DVD maken.
Dit staat keurig in zijn boekje vermeld.

Staat er ergens bij programma's geen recoverymanager, daar kun je meestal ook een herstel cd/dvd maken.
En volgens mij kun je ook via de opdrachtprompt nog bij de herstelconsole.

Laatst bewerkt:
Hoi allemaal, kennis van mij heeft een nieuwe compaq pc gekocht met windows vista 64bit versie.

Hij heeft er verder geen dvd's en cd;s bij gekregen vanuit de winkel, nu is de vraag stel de software crasht.. dan is er geen herstel dvd.

Kan die dat als nog maken , zoja hoe?

hij vertelde, op de D harde schijf heet factory image en staat recovery op 14gb. maar als de computer crasht heb je niks aan volgens mij.wie o wie kan me vertellen hoe hij dat nu moet doen..

alvast bedankt

Groetjes Mike:thumb:

Als je computer crasht moet je eerst de fabrieksinstellingen er weer op zetten.
Dit doe je via dat bestand genaamd factory image.
Je andere bestanden(de door jouw geinstallerde programma's,je documenten ect.)
is dan wel weg.
Er zijn bedrijven waar je je Pc heen kan brengen en ze hem maken inclucief alle bestanden.

Ik kwam dit op internet tegen,

Dit document is van toepassing op HP en Compaq desktopcomputers met Windows Vista.
Met het programma voor het maken van herstelschijven (Recovery Disc Creation), maakt u een set herstelschijven om uw computer in de oorspronkelijke staat te herstellen wanneer u een ernstig probleem heeft met uw computer.

Herstelschijven maken met Windows
Voer de volgende stappen uit om de set herstel-cd's te maken:
OPMERKING: Gebruik dvd+r-schijven als uw schijfstation dit type ondersteunt. Sommige versies van Recovery CD-DVD Creator werken niet met bepaalde schijven (zoals cd-r-, cd-rw-, dvd-rw- en dvd+rw-schijven). Mini-discs zijn niet compatibel met Recovery CD-DVD Creator.

Sluit de verbinding met het internet af en sluit alle andere software.
Het proces voor het maken van herstelschijven vergt erg veel bronnen.
Klik op Start en vervolgens op Alle programma's .
Klik op PC Help & Tools en vervolgens op Recovery Disc Creation om het programma te starten.

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?lc=nl&dlc=nl&cc=nl&docname=c01037650&product=12455

Hoi allen, bedankt ik ga dit aan hem door geven :thumb: dan moet die er zo wel uit komen neem ik aan haha.

@ roderikie je zegt Als je computer crasht moet je eerst de fabrieksinstellingen er weer op zetten.
Dit doe je via dat bestand genaamd factory image.. maar hoe spreek je die aan als je dat probleem hebt dan?? en of als de schijf crasht..

nogmaals dank allen

Groetjes mike:thumb:

Hoi allen, bedankt ik ga dit aan hem door geven :thumb: dan moet die er zo wel uit komen neem ik aan haha.

@ roderikie je zegt Als je computer crasht moet je eerst de fabrieksinstellingen er weer op zetten.
Dit doe je via dat bestand genaamd factory image.. maar hoe spreek je die aan als je dat probleem hebt dan?? en of als de schijf crasht..

nogmaals dank allen

Groetjes mike:thumb:

Ik denk dat daar zeker een oplossing voor is, het is meestal benaderbaar via de dosprompt en dan zoiets als de opdracht "recovery", ten eerst heb ik zelf, voor mijn belangrijke zaken zoals documenten, emails (pst outlook) en foto's of film die ik niet kwijt wil een externe bron, want ja, als de boel vastloopt.
Veel succes er mee, en google is je vriend.

oke weer wat geleerd:D

ik laat het nog weten of het gelukt is

groetjes mike

Is het een nieuwe PC dan?
Zo ja, het staat precies en duidelijk in het boekje dan.
Gewoon een kwestie van even lezen.....

hoi, ja is een nieuwe pc en had zelf ook nog niet aan gedacht over de boekjes:D zal het hem ook even door geven.

groetjes mike

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan