Herstel/ Recovery disk maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jepser

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2002
Hallo,

Ik heb een toshiba laptop en op de "d" schijf staat de herstelschijf/recovery. Echter staat in de handleiding dat ik bij het opstarten op f8 moet drukken en dan moet kiezen voor computer repareren. Echter staat deze optie er niet.
Weet iemand hoe je vanuit vista, (de toshiba software heb ik allemaal verwijderd) een recovery schijf kan maken van de files die op d staan?

Alvast bedankt!

Niet zo slim van je om de Toshibasoftware te verwijderen, zéér waarschijnlijk stond daar ook de software bij om dus recoveryschijven te maken van je systeem....

Op mn Compaq staat bij START een blad genaamd RECOVERYmanager, misschien heb je hier wat aan ...

Nee dat ben ik dus al vaker tegengekomen op internet in de fora en ook dat kom ik niet tegen op de schijf....\Iemand anders een idee?

Laatst bewerkt:
1. De recovery disk creator word meegeinstalleerd bij een nieuwe instalatie vanaf de PQpartition. Dan zou het kunnen dat daar een installer op staat. Als die partitie verborgen is, even PQedit gebruiken.

2. Er staat ook nog wel eens een optie in de BIOS of hij de optie F8 moet geven of niet.

op de "d" schijf staat de herstelschijf/recovery
Kun je even doorgeven welke bstanden er op de D:\ schijf staan en of de schijf als FAT32 of NTFS is geformatteerd?

Greetz

plus wat andere.
Tsja,daar gaat het nu net om en met name de exe bestand\en.

Als het een FAT32 partitie betreft,dan is het misschien mogelijk om een Dos-bootable CDRom te maken,vanwaar het programma opgestart kan worden wat de herinstallatie verzorgt.

Greetz

Dit is van een HP schijf, dus dat zal niet overeenkomen.

\recycle.bin
\boot
\GUIcomp
\preload
\Program files
\Program data
\Recovery
\Sources
\System volume information
\Users
\Vprorecovery
\Windows

Misschien werkt de recovery van een HP wel anders,het kan zijn dat de bestanden op een CD\DVD worden meegeleverd.

Bij weer een ander merk moet er tijdens de ingebruikname door de koper zelf een recovery CD\DVD aangemaakt worden,ik dacht te weten bij Acer.

Heb jij geen *.exe bestand buiten de mappen staan,of kun je de extentie "exe" niet zien?

Schijf doorgespit maar niet veel bijzonders.

Als je met PTedit je PQpartition bootable maakt, dan zou je de recovery kunnen starten.
Als je niet wilt rotzooien in je PQpartition, zou je je C op kunnen delen naar C en een kleine D. Dan is je PQ E. Ghost dan E naar D met de optie `mark as active`. Dan zal hij van D booten en kun je restoren naar C.

Hoi !

Quote van @TS: (de toshiba software heb ik allemaal verwijderd) einde quote !

Dan kun je nog lang zoeken....

@TS kan het beste kontakt opnemen met @Toshoba en om een recovery-disk vragen.

Naar mijn ervaring wordt die door Toshiba zonder problemen toegestuurd, uiteraard alleen als je kunt aantonen de laptop bij een Toshiba-dealer in NL gekocht te hebben.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan