Herstelconsole, trojan horse

Status
Niet open voor verdere reacties.

Naomispr

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2008
Ik heb vandaag melding gekregen van AVG dat ik een virus had, Trojan Horse, ik heb niet genoteerd welke. Ik heb het virus in virus vaukt geplaatst en daarna verwijderd. Toen ik dat had gedaan deed mijn pc niets meer en toen ik probeerde de pc opnieuw op te starte stratte hij autmoatisch keer op keer opnieuw op. Opstarten in veilige modus doet het niet en nu wil ik via herstelconsole mij pc proberen te herstellen en al mijn bestanden (waar ik geen back up van heb) te bewaren.

Ik weet alleen niet welke opdrachten ik veilig kan geven. Kan ik bestanden verliezen door chkdskc:\ in te voeren of moet ik bootcfg/rebuild invoeren?

ik wil dat invoeren in herstelconsole, ik zie trouwens dat de bovenstaande link niet geschikt is voor beginners! Ik ben wel een beginner dus ik weet niet of dat verstandig is!

Laatst bewerkt:
Er schijnt toch het een en ander niet in orde te zijn ofwel met AVG of dat trojan virus. Ik heb vandaag (zondag) al 2 systemen mogen herinstalleren die dezelfde oorzaak hadden als boven omschreven, dus eerst werkt systeem maar na behandeling van trojan horse deed systeem alleen maar herstarten. Op één systeem heb ik wel nog in veilige modus kunnen opstartten (wel na lang wachten) en data veilig kunnen stellen. Systeemherstel in veilige modus startte wel maar systeem bleef ook nadien alleen maar herstartten.

P.s. Zelf heb ik ook AVG maar heb nog geen melding gehad van dat Trojan Horse geval.

Laatst bewerkt:
bedankt, die tip is me op een ander forum (spontaan herstarten na trojan horse) ook gegeven, werkt alleen helaas niet:

Herstelconsole zegt nu dat het systeem het opgegeven bestand neit kan vinden... wat nu?

Niet de herstelconsole gebruiken, gewoon doen wat op de Nucia site staan.
XP CD gebruiken of de BertPe versie.

bart pe en windows xp cd wrken helaas allebei niet, heb het allebei meerdere keren geprobeert. wat kan ik nu nog doen?

Ok, ik heb met Bart pe mijn pc weer aan het werk gekregen! Ik dacht dat ik de Nederlandse versie van xp sp2 had maar na de nl en en opties bij bartpe te proberen bleek het de engelse te zijn!

Iedereen, heel erg bedankt voor alle hulp! En een tip voor mensen bij wie bartpe niet werkt,
de nederlandse en engelse versie van xp proberen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan