Herstelconsole werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lizzard

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2004
Berichten
90
Hi,

ik wil xp opnieuw installeren.
tijdenst het opstarten wil ik naar de herstel console,
als ik op het pijltje en op enter druk om daar naar toe te gaan gebeurt er niks.

Xp zit voor geinstalleerd op een apparte partitie

wie kan mij helpen zodat ik via het herstelprogramma xp weer kan herinstalleren

:confused:
 
Dit probleem wordt hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt door een beschadigd systeembestand, deze kun je op de volgende manier herstellen:

1. stop de windows XP CD in je PC
2. start je PC opnieuw op
3. Als het welkom scherm verschijnt druk je op "R" (Recovery Console)
4. Je komt nu in een soort Ms Dos scherm
5. type in het scherm: chkdsk /r en druk enter, de scan wordt nu uitgevoerd en fouten gerepareerd
6. type nu als de scan klaar is in het scherm exit en druk enter
7. Je PC wordt opnieuw opgestart (kan wat langer duren dan normaal) en werkt hopelijk weer naar behoren

Nu zijn alle bestanden hersteld van windows die beschadigd waren of verwijderd. Laat maar even horen of dit geholpen heeft.
 
@Socrates,
Een mooie uitleg, maar helaas zal dat niet helpen ben ik bang. Bij de vraagsteller zit Windows XP op een verbogen partitie.:(
Geplaatst door Lizzard
Xp zit voor geinstalleerd op een apparte partitie

@Lizzard,
Heb je niet een floppy of cd-rom gekregen waarmee je de herstel van jou computer kan laten opstarten?
 
Lizzard, wat is de reden dat je eerst naar herstelconsole wil gaan, alvorens xp opnieuw te installeren?
 
Heb je er andere hardware op je pc aangesloten?Goed kans dat het dan hieraan ligt dat je niet terug kan.
Probeer de pc in de staat te maken als toen je die aanschafde.
 
Herstelconsole

De reden dat ik hier om vraag is dat de computer niet meer zo vlug afsluit, alleen als ik de aan en uitknop ingedrukt houd sluit hij vlug af.
Maar bij normaal afsluiten moet ik toch een minuut of twéé / drie wachten

via de herstelconsole wil ik de fout opsporen..... dit kan toch??

en als het niet anders kan wil ik xp opnieuw installeren,
maar dan moet ik wel bij de herstelconsole kunnen komen en dit gaat niet.
toen ik hem kocht heeft de persoon waarvan ik hem kocht de computer vie de herstel weer in orginele staat gebracht. Maar op een of andere manier werkt het niet meer.

wie weet de oplossing??:confused:
 
Wat gebeurd er exact wanneer je boot op de cd-rom, en aangeeft dat je naar systeem herstel / console wilt gaan?
 
2 mogelijkheden om je afsluitprobleem mischien te verhelpen.

1.
Het kan zijn dat bij het afsluiten van windows de computer niet uit gaat en de melding "u kunt de computer nu uitschakelen" blijft staan. Dit kan meestal opgelost worden door APM (advanced power management) in te schakelen. Open daartoe Energiebeheer in het Configuratiescherm. Klik op de tab Geavanceerd energiebeheer, klik op Ondersteuning voor Geavanceerd energiebeheer (APM) inschakelen en klik vervolgens op Toepassen. De tab Geavanceerd energiebeheer is niet beschikbaar op computers die voldoen aan de ACPI-standaard. ACPI schakelt automatisch Geavanceerd energiebeheer in, waardoor de tab Geavanceerd energiebeheer wordt uitgeschakeld.

2.
Je moet gewoon die stappen volgen zoals het er staat.
start>uitvoeren>regedit>HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop\WaitToKillAppTimeout. Deze staat standaard op 20000 zet er eens 200 neer.
 
Ik he het nu via smart restore gedaan i.p.v op te starten en dan naar herstel to te gaan, dit bleek wel te werken.

ik heb optie twee van je ook eens uitgevoerd eens kijken of dit ook werkt met afsluiten, ik meld wel of de computer sneller afsluit


:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan