herstelconsole

Status
Niet open voor verdere reacties.

zoltan

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2003
Mijn computer was gecrasht en ik wou de herstelconsole gebruiken via de cd-rom, maar er wordt gevraagd naar een beheerderswachtwoord en wij hebben er geen omdat we dat niet nodig vonden. Als je dat dan openlaat breekt hij na 3x de herstelconsole af en kun je niets meer doen. Wie weet hiervoor een oplossing?

Als je geen wachtwoord ingevoerd hebt, heb je er dus ook geen nodig.
Wanneer het wachtwoord gevraagd wordt, klik je eenvoudigweg op "Enter", en de Herstelconsole start op.

Kleinkramer: Als je gewooon entert zegt hij steeds: wrong password en na 3 keer start hij gewoon terug op ( met dezelfde problemen natuurlijk.)
Ik zal dus mijn mok koffie nemen en de richtlijnen van Window XP helemaal lezen

Als ie "wrong password" zegt, is er dus oorspronkelijk wél een wachtwoord ingevoerd.

Wanneer er écht geen wachtwoord ingevoerd is (zoals bijvoorbeeld bij mij) volstaat op enter drukken.

Succes,

Nooit deze koppige kant van je gezien Kleinkramer...mijn link gaat naar 'The Password Is Not Valid' Error Message Appears When You Log On to Recovery Console in Windows XP en lijkt me toepasselijker.

Hoezo koppig?

Zoltan zei dat er, net zoals bij mij, geen wachtwoord was ingesteld.

Dan lijkt het me dus ook logisch om aan te nemen dat hij de Herstelconsole op dezelfde manier op kan starten als ik, namelijk door het indrukken van enter.

Het artikel waar jij mee kwam gaat er van uit dat er oorspronkelijk wél een wachtwoord was ingesteld, en dat is dan wellicht ook het geval geweest.

Het blijkt echter niet uit de vraagstelling.

Emfin, als het maar lukt, zou ik zeggen.

Caveman, is er echt geen andere manier dan dat omslachtige gedoe met de floppydisks ( waar trouwens geen Nederlandse versie van bestaat )? Wat de rest betreft: we hebben nooit een wachtwoord ingegeven, omdat we zulke problemen wilden vermijden. Daarom klopt het niet dat je gewoon op enter moet drukken als ge er geen hebt. Dan geeft hij nog steeds wrong password en start na 3 keer terug op met dezelfde procedure. Dus ... enteren help niet

Ik zou niet weten of dit in het Nederlands te krijgen is, omdat alle technische informatie altijd al in het Engels wordt gepubliceerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan