Herstellen backend database, PANIEK

Status
Niet open voor verdere reacties.

FrankinZwolle

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2014
Ik heb een beetje ernstige paniek!:( Van de gebruiker krijg ik een backend database met ingevoerde data. Als ik hierin de tabel Purchase wil bekijken via de frontend database (beide via de link te downloaden via wetransfer) dan loopt de doel vast.

Via de frontend Comprimeren en herstellen geeft geen probleem. Direct de backend db openen geeft een melding dat er een probleem is en dat deze herstelt wordt. Er wordt dan een back-up gemaakt . Na enige tijd wordt er een table Mysyscompacterror gemaakt. Hierin staat:
ErrorCode ErrorDescription ErrorRecid ErrorTable
-1206 Kan veld Description niet vinden. Purchase Orders
-1206 Onbekende database-indeling D:\X-Tijdelijk\Okufayo_be\Back-up van Okufayo_be.accdb. Purchase Orders
-1206 Onbekende database-indeling D:\X-Tijdelijk\Okufayo_be\Back-up van Okufayo_be.accdb. Purchase Orders
-1053 Onbekende database-indeling D:\X-Tijdelijk\Okufayo_be\Back-up van Okufayo_be.accdb. Purchase Orders
-1613 Kan geen record toevoegen of wijzigen omdat een gerelateerde record is vereist in de tabel Purchase Orders. Inventory Transactions
-1613 Kan geen record toevoegen of wijzigen omdat een gerelateerde record is vereist in de tabel Purchase Orders. Purchase Order Details.

Nu zie je hierboven niet dat in de kolom ErroRecid bij purchase allemaal Chinese tekens staan. Vervolgens kun je de purchase order tabel wel openen en zie ik 14 lege records. Deze verwijderd en dan proberen het programma (front end weer op te starten). Programma is vervolgens wel te starten.

Wie o wie kan mij vertellen hoe deze lege records in de tabel terecht kunnen zijn gekomen?

Bestanden te downloaden via : http://we.tl/8QDVKhhSeP

Laatst bewerkt:
De database is niet te openen althans niet de Purchase Order. Als je de tabel echter koppelt in Excel, kun je de bruikbare data er wel uithalen. De eerste 15 records zijn prima te lezen, alleen vanaf record 16 krijg je corrupte data in de velden [Payment Method] en [Notes].

Na normaal de backend db te hebben gestart is het me wel gelukt om de db te herstellen. Er waren 14 regels in de purchase order tabel die inderdaad er heel vreemd uitzagen. Na die verwijderd te hebben is de db weer benaderbaar. Mogelijk ligt de oorzaak in de aangepaste functie (verkregen via een andere vraag hier op het forum) om inkopen te verzamelen in één inkoop. Ga hier nog eens mee testen.

Sta open voor suggesties

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan