Herstellen d.m.v. CD van Windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

jcmoes

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2010
Wie kan me helpen.
Al sinds enige tijd heb ik meldingen van 'beschadigde bestanden en dergelijken. Na het installeren van driver - updates en het upgrden van mijn BIOS, de laatste tijd minder.
Echter vanmorgen was eer een systeemcheck en naderhand een blauw scherm.
Mij vraag is de volgende, Indien(dat heb ik vele keren eerder geprobeerd) ik de installatie CD-ROM van Xp plaats en ga 'Herstellen' (R van Repareren kiezen), dan krijg ik uiteindelijk een donker commandoscherm.
Een paar maal heb ik een dll bestand kunnen repareren, maar nu is er dus weer iets niet in orde.
Ik weet niet beter of je kan een herstelopdracht/commando opgeven voor een enkel bestand maar mijn vraag is feitelijk Bestaat er een commandoregel (in dat opdrachtenscherm) waarmee ik alles kan laten nazien en laten repareren? (via de CD-ROM)

Wie kan mij helpen?

J.C.

Hoi....

Opstarten vanaf de Win XP-CD, kiezen voor R(eparatie), de herstelconsole gebruiken: http://support.microsoft.com/kb/307654/nl (scrollen naar: de herstelconsole gebruiken).

Achter de prompt trommel je: chkdsk /r , gevolgd door "Enter".(let op spatie voor de /R)

Wacht tot dat proces is afgelopen.

Daarna nog:

fixboot

fixmbr

Exit. (alle gevolgd door "Enter").

Beste jcmoes,

Ik heb uw vraag verplaatst van "Websites maken > Algemene vragen" naar "Windows XP"

Met vriendelijke groet,
Stefan (Tha Devil)
Moderator Helpmij.nl

Bedankt 'frankwannet' voor de hulp.
Ik ga dit even proberen.

'Senior' sorry voor de verkeerde plaatsing en ik heb notie van je melding genomen.

Ik laat het nog weten.

J.C.

Andere hulpfunctie:
Start -> Uitvoeren -> sfc /scannow
Het kán zijn dat je daar een SP3 geíntegreerde XP installatie-cd bij nodig hebt.
Heb je die niet, dan kun je die bouwen:
1. Kopieer de inhoud van de XP Cd zonder SP naar een nieuwe map op C:, namelijk C:\WinXPSP3NL
2. Download SP3 vanaf de website van Microsoft: link, en download die naar de hoofdmap van C:
3. Integreer handmatig SP3:
Start -> Uitvoeren -> C:\WindowsXP-KB936929-SP3-x86-NLD.exe /integrate:C:\WinXPSP3NL
4. Brand een data-cd, waarbij je alleen de inhoud (incl. submappen) van de C:\WinXPSP3NL map erin zet. Betekent dat op de cd in de hoofdmap de submap i386 moet staan, die dezelfde inhoud heeft als C:\WinXPSP3NL\i386
Die data-cd is niet opstartbaar, maar genoeg voor sfc /scannow
PS: Het kan voorkomen dat sfc komt met de melding "Opnieuw", ook al zit de juiste CD erin. Gewoon net zo vaak Opnieuw klikken totdat het juiste bestand gevonden is. Kan dus voorkomen dat je wel zo'n 100x in totaliteit op Opnieuw moet drukken.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Oke 'Tijs', bedankt voor je beantwoording.
Ook hier ben ik blij mee als mogelijkheid; al weet ik niet meer of het er vandaag nog van komt, maar ik ga het proberen en laat het t.z.t. weten.
Ik ben de vorige suggesties van 'frankwannet' ook al aan het na lopen geweest, maar ik stuit steeds op de melding dat ik verschillende versies heb (als ik via de CD-ROM om te repareren opstart) .
Nadat ik geprobeerd heb het herstelconsole te installeren moet ik D:Formateren en een opdracht invoeren in 'UITVOEREN' vervolgens blijft de PC melden dat het station moet worden geformatteert.
En dan is er nogde mogelijkheid om een diskette aan te maken geopperd, maar dat kan niet want ik heb geen station A:???
Even genoeg voor me om er even zat van te zijn, maar ik ga ook jouw idee volgen.

J.C.

De suggestie van frankwannet vraagt NIET om het formatteren van een schijf. Dus als je zo'n melding ergens krijgt: Direct stoppen en terugmelden wat je precies aan het doen bent geweest.

Je kunt de Herstelconsole installeren op de harddisk door het volgende te doen (gebruik de SP3 installatie-software, zoals in mijn vorige instructie aangemaakt):
Start -> Uitvoeren -> C:\WinXPSP3NL\i386\WINNT32.EXE /CMDCONS
[zie ook deze link en deze link voor wat uitleg over geïnstalleerde Herstelconsole etc.]

Uitleg van de verschillende commando's in Herstelconsole (incl. waar frankwannet het over had): link

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hallo beste 'helpers'.

Kan me voorstellen dat jullie dachten niets meer te horen, maar dat was mijn bedoeling in het geheel niet.
Ik heb menige raad van jullie willen (en geprobeerd) op(te)volgen ware het niet dat mijn (ex) PC op een gegeven moment gewoon het leven liet, zeg maar.
Na vele dagen, weken, zeg maar maanden van ergerrnis van dat apparaat heb ik besloten een nieuw systeem te kopen dat ik juist vanmiddag heb geinstalleerd.
Zodoende reageer ik hierbij op de vraag of mijn probleem was opgelost.
Sorry dus voor het lange offline zijn, maar nu met mijn nieuwe systeem (lopend onder WINDOWS 7, hoop ik wat meer geluk te hebben.
Rest mij vooralsnog om jullie nogmaals te bedanken voor het meedenken en het aanbrengen van eventuele oplossingen.

Groeten van jcmoes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan