Herstellen van een worddocument

Status
Niet open voor verdere reacties.

RenateB

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2009
Mijn pc en ook mijn externe harde schijf zijn gecrasht. (Wat een pech).
Ik heb de externe harde schijf weggebracht een een aantal bestanden zijn gered. Er stonden veel bestanden op. Het merendeel ben ik kwijt. Er zijn er waar 0 mb inzit, dus dat spreekt voor zich.
Nu zijn er bestanden waarin je kunt zien dat er iets inzit (aan het aantal mb’s) maar deze krijg ik niet geopend. Er komen foutmeldingen. Zie hieronder. Is er een manier om deze bestanden toch nog geopend te krijgen of is het echt over en uit?

Word:
Het bestand kan niet worden geopend omdat er problemen met de inhoud zijn.
Codering selecteren waarmee het bestand kan worden gelezen. (Staat al op windows standaard).

Als een Word document echt beschadigd is, en je kunt hem niet meer openen (ook niet als je de extensie goed hebt staan) dan wordt het erg lastig om het te redden. Je kunt dan nog kijken of je het in een tekstverwerker of hexadecimale editor kunt openen, maar veel kans geef ik je niet. Zelfs als je het geopend krijgt, zie je een hoop jibberisch, en de bruikbare tekst moet je dan vaak alsnog stevig bewerken. En de tijdwinst is dan meestal niet heel erg hoog. Maar je zou er eens een als bijlage kunnen posten, dan kunnen we eens kijken of we er wat mee kunnen.

Je kunt, als je het document opent, nog wel wat tekst redden. Er zit een hoop onzincode in, omdat er ook een afbeelding in het oorspronkelijke document zit. Die genereert een hele hoop onzincode nu. Maar dit is (een deel van?) de tekst.

Laatst bewerkt:
Jij weet dus een manier hoe dit moet. Kan jij het mij uitleggen?
Of zeg je van, het is niet te doen? Ik heb namelijk nog erg veel van dit soort documenten. Ook in excel en PowerPoint.

Zou jij voor mij dit document wat je hersteld hebt willen verwijderen van deze site? Het is een document van een vereniging zoals je misschien wel hebt gezien.
Ik kon van tevoren niet zien wat er in stond :o.

Alvast bedankt!

Ik heb het document gewoon geopend, verder niks. En vervolgens doorgescrolld tot ik wat fatsoenlijke tekst tegen kwam. Het scheelt dan wel als je de optie <Witruimte weergeven> uit zet, zodat pagina's op het scherm gewoon onder elkaar doorlopen en je de nutteloze witruimte niet ziet. Want er zitten (is een veelgebruikte code blijkbaar) nogal wat harde pagina-returns in de onzincodes. En dat kijkt nogal vervelend. Maar verder is dat dus wat ik zou doen: documenten openen, en kijken wat er in staat.

Bedankt voor alle moeite. Ik heb antwoord op mijn vragen!
Goed weekend.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan