Herstellen van foto's die over elkaar staan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Biancie1970

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 aug 2009
Ik heb in mijn vakantie diverse foto's gemaakt de eerste 100 zijn goed daarna blijkt dat er 2 foto's over elkaar staan(zijn wel dezelfde foto's) en ook diverse foto's die vrij groen zijn. Kan iemand mij adviseren hoe ik deze foto's weer toonbaar kan maken. Bijgaand een aantal voorbeelden, uiteraard zijn deze verkleind om ze hier geplaatst te krijgen.

Bijlagen

• P8020178.JPG
    P8020178.JPG
    27,8 KB · Weergaven: 31
  • P8020179.jpg
    P8020179.jpg
    54 KB · Weergaven: 29
  • P8020182.jpg
    P8020182.jpg
    18,3 KB · Weergaven: 28
  • P8020218.jpg
    P8020218.jpg
    34,4 KB · Weergaven: 28
  • P8070272.jpg
    P8070272.jpg
    34,2 KB · Weergaven: 33
Hoe heb je dit voor elkaar gekregen ??? :shocked::shocked::shocked::eek::eek::eek:

dit is niet makkelijk (lees: vrijwel onmogelijk) om weer goed te krijgen, behalve wanneer je misschien heel veel ervaring met PS hebt en nog weet hoe de foto's er ongeveer uit horen te zien. Zo zou je bijv. het groen eruit kunnen filteren, maar ze worden nooit zo mooi als ze horen te zijn.

Lijkt erop dat je camera stuk is.

De groene foto's daarin ontbreekt gedeeltelijk alle rood- en blauwkanaal info.
Dat valt niet meer te herstellen.

Ik zou eerst proberen om het geheugenkaartje te formateren, in de camera en testen, heb je het nog probeer dan eens een nieuw kaartje... je weet nooit dit lijkt mij een probleem met het wegschrijven, was het je sensor dan had je dit al op het display gezien van zodra je de foto nam.
Hmm, in de gauwte de foto's effe in Gimp geladen, het tweede probleem is dat de foto in drie stukken zit en dhet bovenste stuk heeft een andere belichting:( enkele zal je kunnen recupereren maar met véél geduld :thumb:
Ik heb me effe kort met deze drie bezig gehouden, jammer van de bovenste boord die een andere kleur heeft en een stukje mankeert... Met wat geduld krijg je dit goed 't is nu wat laat en binnen 5 uurtjes wordt ik op de luchthaven verwacht :D:D de anderen is weinig beginnen aan, er zit te weinig info in de beelden.

Bijlagen

• test01.jpg
    test01.jpg
    71,3 KB · Weergaven: 25
  • test02.jpg
    test02.jpg
    46,7 KB · Weergaven: 31
  • test03.jpg
    test03.jpg
    44,4 KB · Weergaven: 25
Laatst bewerkt:
Hmm, moet lukken met wat stunt en vlieg werk:D (15 minuutjes aan geprutst) en nu ga'k maffen...morgen op verlof :cool:

Bijlagen

• test03.jpg
    test03.jpg
    43,5 KB · Weergaven: 23
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan