Herstellen van mail in outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

carnelain

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2006
hoi,

Mijn pc is op dit moment een chaos. Het ntuser.dat bestand van mijn hoofdgebruiker is beschadigd en niet meer te herstellen (geloof me ik heb vanalles geprobeerd). Dat geeft op zich niets mijn hd moest toch weer eens geformateerd worden. Ik ben nu zo'n beetje alles aan het backuppen.
Nu het probleem: Omdat mijn user dus beschadigd is kan ik niet met outlook bij mijn mail. Op zich geen probleem. Normaal gesproken in importeer je dan je mails uit documents and settings\{user}\application data\identities\{....}. Nu werkt dit dus niet. In mappen staat helemaal niets en vooral geen .dbx. Mijn vraag is mijn mail voor goed verloren of staat ze nog ergens anders?

BVD Carnelain

Bedoel je Outlook Express of het onderdeel Outlook van het MsOffice-pakket?
Bij het eerste: ik vrees het ergste ..... !
Bij het tweede: zoek naar het bestand outlook.pst; dat is het gegevensbestand waarin alles staat van Outlook.

Sorry ik heb het zelf al uitgedokterd. For the record. De mail staat niet in: \documents and settings\application data\identities maar in: \documents and settings\local settings\application data\identities. Systeem herstel had ik al geprobeerd dat werkte niet en mijn pc moest toch nodig geformateerd. En een .pst file is volgens mij alleen in outlook 2003 maar dat kan ik verkeerd hebben.

iig bedankt voor de moeite.

Carnelain

Je hebt het uitgedokterd... wil dat dan zeggen dat je je mail terug hebt?

Ja ik ben er helemaal uit. Ik wil nu alleen mijn identiteit (niet de hoofdidentiteit) om zetten naar thunderbird. Dit is allemaal wat lastig omdat er nogal wat webmail accounts bij zitten. Iemand misschien een goede FAQ/Guide?

carnelain zei:
hoi,

Mijn pc is op dit moment een chaos. Het ntuser.dat bestand van mijn hoofdgebruiker is beschadigd en niet meer te herstellen (geloof me ik heb vanalles geprobeerd). Dat geeft op zich niets mijn hd moest toch weer eens geformateerd worden. Ik ben nu zo'n beetje alles aan het backuppen.
Nu het probleem: Omdat mijn user dus beschadigd is kan ik niet met outlook bij mijn mail. Op zich geen probleem. Normaal gesproken in importeer je dan je mails uit documents and settings\{user}\application data\identities\{....}. Nu werkt dit dus niet. In mappen staat helemaal niets en vooral geen .dbx. Mijn vraag is mijn mail voor goed verloren of staat ze nog ergens anders?

BVD Carnelain

@martijn.rekers: het is de bedoeling dat je er nog wat onder typt he :D

James :)

carnelain zei:
En een .pst file is volgens mij alleen in outlook 2003 maar dat kan ik verkeerd hebben.

Dat was de vraag dus. Het is óf Outlook óf Outlook Express.
Aangezien jij het over Outlook hebt bestond er enige verwarring.

carnelain zei:
Ja ik ben er helemaal uit. Ik wil nu alleen mijn identiteit (niet de hoofdidentiteit) om zetten naar thunderbird. Dit is allemaal wat lastig omdat er nogal wat webmail accounts bij zitten. Iemand misschien een goede FAQ/Guide?
Ik snap de vraag niet helemaal? Waarom is dat lastig?
Je wilt je Outlook Express gegevens naar Thunderbird krijgen?
http://mozillanews.org/?article_date=2004-12-07+16-19-25
http://www.infoworld.com/Mozilla_Thunderbird/product_73869.html?view=0&curNodeId=0
http://www.ts-cyberia.net/thunderbird.html

Martijn zijn eerste bericht hier, gaat lekker :D

Sorry, mijn fout. Het gaat idd over outlook express. En je hebt het helemaal goed dat ik mijn gegevens van express naar thunderbird wil krijgen. Het punt is dat ik maar een identiteit wil verplaatsen en dat is wat lastiger. Ik heb er verder nog niet naar gekeken maar alvast bedankt voor de links.

Carnelain

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan