herstellen van MBR

Status
Niet open voor verdere reacties.

fransroos

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2005
Tijdens de installatie van een programma is er iets misgelopen. Nu wil winXP niet meer doorstarten. Het systeem start zeer straag op en nog voor het inlogscherm start hij opnieuw op. Opstarten in veilige mode is geen oplossing. Hij start nu wel volledig door maar ik kan geen systeemherstel doen omdat hij voor de installatie van dit programma blijkbaar nog geen herstelpunt heeft. (Tenzij ik verder terugkeer)
Nu dacht ik misschien dat er iets mis is met de MBR waardoor hij niet doorstart. Is er een manier (ander programma) om deze te herstellen? En dan ook om een backup te nemen voor in de toekomst?

Ik weet niet zeker of je met jouw probleem geholpen bent om de mbr te repareren.
Maar goed, hier volgt de instructie:

1. Start de computer op via de Windows XP cd-rom.
2. Kies in het setup-programma voor de herstelconsole (dus niet installatie!)
3. Tijdens het starten van de console wordt je administrator-wachtwoord gevraagd.
4. Als de console klaar is tik je bij de opdrachtregel: FIXMBR
5. Eventuele vragen bevestigen met JA. Deze opdracht analyseert en repareert je mbr.
6. Voor meer herstel en overige opdrachten kun je het commando: HELP geven.

Succes en laat even weten of daarmee je probleem is opgelost. :thumb:

Captain Schaap zei:
Ik weet niet zeker of je met jouw probleem geholpen bent om de mbr te repareren.
Maar goed, hier volgt de instructie:

1. Start de computer op via de Windows XP cd-rom.
2. Kies in het setup-programma voor de herstelconsole (dus niet installatie!)
3. Tijdens het starten van de console wordt je administrator-wachtwoord gevraagd.
4. Als de console klaar is tik je bij de opdrachtregel: FIXMBR
5. Eventuele vragen bevestigen met JA. Deze opdracht analyseert en repareert je mbr.
6. Voor meer herstel en overige opdrachten kun je het commando: HELP geven.

Succes en laat even weten of daarmee je probleem is opgelost. :thumb:

Helaas was dit geen oplossing.
Hij wil nog altijd niet doorstarten. In veilige mode wel. Daarin heb ik het laatste beschikbare systeemherstel uitgevoerd maar dat was ook geen oplossing.

Welk programma was het?
In veilig modus alles wat betrekking heeft op het programma, opzoeken in het register en verwijderen, in de map opstarten kijken of er daar een verwijzing staat, zo ja, ook verwijderen.

Misschien kun je hem ook nog vinden in software en daar deinstalleren ( denk niet dat hij daar tussen staat, maar je weet het niet, hè )

Deze kun je ook nog proberen.

http://support.microsoft.com/?scid=kb;en-us;290301

Laatst bewerkt:
Lange Pier zei:
Welk programma was het?

Programma was Paint Shop Pro.
Het ging goed tot het punt waarbij er (ongeveer) stond: registreren van... (rest weet ik niet meer). Daarop bleef hij hangen. De enige mogelijkheid was een reset. En sedertdien start hij niet meer volledig door.

Er zit een fout in het register, laatste configuratie die werkte geprobeerd na F8 gedrukt te hebben bij opstarten geprobeerd?

Kun je nog wel in veilige modus opstarten? zo niet of onderstaande link proberen of een herstelinstalatie uirvoeren.

http://support.microsoft.com/kb/307545/nl

De schijf in een andere comp erbij hangen en die dingen doen die op de microsoft site staan met verkenner of TotalCommander.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan