Herstellen XP via verborgen partitie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wiempie

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2000
Berichten
112
Iemand heeft een Packard Bell PC, met een verborgen partitie voor systeemherstel Windows XP Home. Een derde persoon heeft (in overleg???) met de eigenaar Home verwijderd en Pro geïnstalleerd vanaf CDROM. Eerdere partities zijn verwijderd tijdens de installatie van Pro. Nu de vraag; bestaat de verborgen partitie nog en is het alsnog mogelijk om via de hersteldiskette de oude situatie te herstellen? Het betreft een Packard Bell I-Media 8005. Het "slachtoffer beschikt niet over installatie cdrom's. Een CDROM voor de originele Home-editie is indertijd niet meegeleverd omdat de leverancier er bij levering van uitging dat eventuele herinstallatie via de verborgen partitie gerealiseerd zou worden. Een nare situatie, temeer de eigenaar in feite beschikte over een legale versie.
 
Volgens mij is dit niet mogelijk, je kan wel contact opnemen met packerd bell en vragen of ze je alsnog de orginele gost van deze partitie naar je toesturen temeer je er een orgineel nummer van hebt.

zuuk6 fee
 
orginele gost

Hallo Fee66,
Ik moet bekennen dat ik wel enig vermoeden heb, maar in feite heb ik dit nog nooit bij de hand gehad. Zou je zo vriendelijk willen zijn om dit nader toe te lichten? Hoe werkt dit dan? Ik heb wel intussen voor die persoon een hersteldiskette gedownload, die is slechts 1,4 MB groot dus ik ga er vanuit dat via die diskette de herstelpartitie benaderd zou moeten worden. Bedankt overigens voor je snelle reactie. Groet!
 
PB

Ja en dan moet je bij de fa Packard Bell wel afrekenen.........
 
Hoi wiempie

Ik denk persoonlijk dat je alles opnieuw moet formateren, daarna opnieuw partities aanmaken bijv met partition magic.

Indien de partities weer goed zijn ingedeeld kan je via de eventuele ghost die je van packerd bell hebt gekregen het orginele besturingsprogramma er weer op zetten.

dus met een opstart disk opstarten dan de ghost terugzetten op de harde schijf, en dan hopen dat hij het weer doet met het orginele programma.

Indien je moet betalen bij pb is het misschien verstandiger om voor een goedkopere oplossing te kiezen.;)
 
Verborgen partitie.

Hallo Wiempie,

Ik heb ook een Pc met een pré install ( XP home ) op een verborgen partitie ( is geen PackertHell ) . Na installatie van XP pro op de Pc is de Pré install op de verborgen partitie gewoon blijven staan en kan ik met de herstel diskette zo weer XP home op de Pc terug zetten.
Maar om zeker te zijn dat de partitie nog aanwezig is kan je dat controleren in : Configuratiescherm > Systeembeheer > Computerbeheer> Opslag > Schijfbeheer, en hier zou de verborgen partitie te zien moeten zijn indien hij nog aanwezig is.

Vrgr.B.Kat
 
XP Home herstellen

Iedereen hartelijk dank voor het meedenken. Na het weekend zoek ik die mensen weer op en ga de aanwijzingen van B.Kat uitvoeren. Ik zal laten weten of het gelukt is. Ik wens alle forumleden een fijn weekend.
 
Kan je zeggen dat de verborgen partitie waar de back-up opstond zeker is verwijderd. Gebruik van de hersteldiskette is zinloos. Je kan de software die op de back-up stond wel bestellen bij PB,dit is niet gratis het zal rond de € 60 zijn. Aan de hand van het serienummer(achter op pc bij s/n.......) kan je de zogenaamde master cds bestellen. Hier een link voor je om ze te bestellen
http://forum.packardbell.com/nl/viewtopic.php?t=10545
 
pb

Ja sorry,

Dat bedoelde ik nu. Vandaar dat ik geen PB moet.
Ik heb ook zo'n recovery cd moeten bestellen. Ze zeggen dat je opnieuw moet betalen voor licenties ??!!
Zal even kijken of die van mij iets kan betekenen voor jou (maar denk dat het serienr. afhankelijk werkt)
Je kunt ook overwegen van scratch af aan op te bouwen
 
Weet je wat ik zo vreemd vind.
Mensen kopen een computer van PB en kijken verder nergens naar. Krijgen problemen met de comp en gaan dan gewoon formateren. En dan gaan ze ineens kijken welke cd tjes er ze bij hebben gekregen. Alles staat keurig omschreven in de gebruikers handleiding.
 
pb

ja, de gemiddelde consument koopt zo'n machine en begint zonder verder te kijken. Pas als er virussen of spyware bijkomen beginnen de problemen....en verschijnen ze op helpmij
 
Verborgen Partitie

>Pas als er virussen of spyware bijkomen beginnen de problemen....en verschijnen ze op helpmij<

Voor de duidelijkheid, het gaat dus niet om mijn eigen PC. Zoals ik schreef: Het verwijderen van de bestaande partities is NIET door mij gedaan. Ik kom hier al jaren, al schrijf ik niet zoveel. Ik heb redelijk veel ervaring met computers, help anderen en maak gretig gebruik van de expertise die op HELPMIJ aanwezig is. Waarvoor mijn dank! Verder zullen we er mee moeten leren leven dat er veel mensen zijn die pas ná de aanschaf van een PC gaan denken wat ze er mee zouden kunnen doen. Laat staan dat ze verwachten tegen problemen op te zullen lopen. Ten slotte, ik zal zelf nooit een systeem aanschaffen zonder bijgeleverde installatie-cd voor het OS. Als was het alleen maar omdat je b.v. voor het instellen van een netwerk de cd nodig zal hebben.
Groet!
 
Oplossing

Beste mensen,
Nogmaals bedankt voor het meedenken.
De eigenaar heeft Packard Bell benaderd en gratis nieuwe Recover CDRom's ontvangen. Inmiddels heb ik bericht gekregen dat ze de boel zelf weer op orde hebben kunnen brengen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan