Herstelling DBT Bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk dat je dbx bestanden bedoelt?

Probeer het eens met de importfunctie. Bestand -> Importeren

Lukt dit niet, dan kun je het ook handmatig doen (klinkt erger dat het is). Eerst een vraag: staan er op dit moment berichten in Outlook Express die je wilt bewaren, of is het een verse installatie?

Ik kende ze niet, maar blijkbaar zit het zo:

"the dbt file is a temporary copy of the dbx file. If the power was shut off, or there was no room on the disk, or if Outlook Express crashed for some other reason and you can't find the required dbx file, there is a chance of finding your messages in the file with the extension dbt"

Heb je al geprobeerd ze te hernoemen naar dbx? Om welke OE folder gaat het eigenlijk, inbox, verzonden items, etc? Als je de dbt hernoemt naar dbx moet je er wel zeker van zijn dat er niet al een andere dbx met dezelfde naam bestaat. Is dat wel zo, dan moet je het even anders aanpakken; laat dat even weten.

Heb het programma WOE 5 extraction gebruikt hij leest de dbx in maar doet dan niets meer, wat nu

Zoals gezegd, probeer het dbt bestand eens handmatig te hernoemen naar dbx. Maar nogmaals: de procedure hangt af van het feit of het te hernoemen bestand al een bestaande map is in OE of niet. Heb je bijv het bestand Postvak In.dbt en er staan nog emailtjes in je huidige Postvak In-map in OE, dan zul je die eerst moeten verplaatsen, anders raak je ze kwijt.

Er van uitgaande dat het een map/folder betreft die nu nog niet bestaat in OE, doe het volgende: zorg dat er in OE een map/folder bestaat die overeenkomt met de naam van het bestand (excl dbt, dus als je 'persoonlijk.dbt' hebt, maak je een map 'persoonlijk' aan). Sluit OE af. Hernoem persoonlijk.dbt naar persoonlijk.dbx en plaats deze in de map met de overige dbx bestanden. Overschrijf daarmee de reeds bestaande persoonlijk.dbx. Start OE opnieuw op en verifieer of je mailtjes in de map persoonlijk staan. Het kan voorkomen dat je ze nog niet ziet, in dat geval heeft OE een persoonlijk(1).dbx bestand aangemaakt. Vervang dan nogmaals het oude bestand door het nieuwe.

Kloptde naam WOE 5 extraction wel,Google geeft niets :confused:
Die mappen bevatten normaal je verdwenen mailtjes, maar die kan je niet zomaar bekijken! Daar komt minstens een hersteltool aan te pas, zoals het gratis Outlook Express Extraction ).

Deze tool werkt in een notendop als volgt. Zorg dat OE afgesloten is en start WOE5Extraction op (laat het versienummer je niet afschrikken; de tool werkte ook op onze OE 6). Ga naar het menu FILE, selecteer OPEN en blader naar het gewenste dbx (dbt)-bestand. Druk op de knop OPENEN. Hopelijk zie je nu je mails verschijnen.
Bron:
De link die ik eerder plaatste.:)

Oops,dank je crash :thumb:

De 1e maal dat ik die link opende,was de gehele pagina rood gekleurd :confused: en heb ik over de download link heen gelezen.

Greetz

Helaas werkt het nog steeds niet, ik heb beide tools gebruikt, de inbox.dbt hernoemd naar inbox.dbx.

Heb je het precies gedaan zoals ik hierboven heb uitgelegd?? Wat werkt er niet dan?

Bij Windows Ooutlook Expresse 5 Extraction, blijft hij na progress in Step One hangen. DBXtract leest de postvak IN.dbt (dbx) niet.

Hoe precies? Zo help je ook andere gebruikers... ;)

Met het programma DBXtract heb ik het hernoemde Postvak IN bestand gedraaid, op een harde schijf, had het eerst op een usbstick, dat bleek te klein te zijn.
:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan