Dat kan je niet zelf instellen, maar bij de meeste software installaties maakt windows automatisch een systeemherstelpunt.
De systeemherstelpunten gemaakt tijdens het updaten van windows kunnen nog wel eens problemen geven.
Dat komt omdat windows eerst begint met downloaden en dan voor het installeren een herstelpunt maakt, ik heb wel eens mee gemaakt dat zo een systeemherstelpunt niet veel goeds meer deed, maar het kan ook goed gaan.
Ik kan je wel een manier geven om wat makkelijker in tabblad systeembeveiliging te komen, omdat je nu toch een aantal keren moet klikken.
blader in computer naar C:\WINDOWS\system32\ en maak een snelkoppeling van SystemPropertiesProtection.exe
Ook zou je die aan je taakbalk vast kunnen maken, of aan je startmenu, dan hoef je niet steeds via het configuratiescherm daar naar toe te navigeren.
In windows 7 zie ik niet dat windows zo maar tussendoor systeemherstelpunten maakt, alleen voor install's, in XP en Vista zie ik dat nog wel, maar dat ik het nu niet zie wil niet zeggen dat het niet gebeurd.
P.S. in help en ondersteuning van startmenu lees ik bij systeemherstel wel dit:
Herstelpunten worden automatisch door Systeemherstel gemaakt, wekelijks en als wordt gedetecteerd dat een wijziging aan de computer wordt gestart, bijvoorbeeld wanneer u een programma of stuurprogramma installeert.