herstelpunt automatisch te maken?

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
af en toe heb ik problemen met pc en ben dan blij dat er herstelpunten zijn. kan ik die ook automatisch,bijvoorbeeld een keer per week, laten maken?

Dat kan je niet zelf instellen, maar bij de meeste software installaties maakt windows automatisch een systeemherstelpunt.
De systeemherstelpunten gemaakt tijdens het updaten van windows kunnen nog wel eens problemen geven.
Dat komt omdat windows eerst begint met downloaden en dan voor het installeren een herstelpunt maakt, ik heb wel eens mee gemaakt dat zo een systeemherstelpunt niet veel goeds meer deed, maar het kan ook goed gaan.
Ik kan je wel een manier geven om wat makkelijker in tabblad systeembeveiliging te komen, omdat je nu toch een aantal keren moet klikken.
blader in computer naar C:\WINDOWS\system32\ en maak een snelkoppeling van SystemPropertiesProtection.exe
Ook zou je die aan je taakbalk vast kunnen maken, of aan je startmenu, dan hoef je niet steeds via het configuratiescherm daar naar toe te navigeren.
In windows 7 zie ik niet dat windows zo maar tussendoor systeemherstelpunten maakt, alleen voor install's, in XP en Vista zie ik dat nog wel, maar dat ik het nu niet zie wil niet zeggen dat het niet gebeurd.

P.S. in help en ondersteuning van startmenu lees ik bij systeemherstel wel dit:
Herstelpunten worden automatisch door Systeemherstel gemaakt, wekelijks en als wordt gedetecteerd dat een wijziging aan de computer wordt gestart, bijvoorbeeld wanneer u een programma of stuurprogramma installeert.

Laatst bewerkt:
dank, je hebt me prima geholpen

graag gedaan htil, en nog iets over systeemherstel, je ziet daar als je meer dan 1 partitie hebt verschillende stations.
De beschikbare stations, daar moet je ze allemaal uitschakelen behalve het station waar je systeem op is geinstalleerd.
Je ziet er (Systeem) achter staan.
Alleen die moet je inschakelen. in geval van multiboots zou anders niet alleen het systeem wat je wil herstellen en schade op kunnen leveren aan andere besturingssystemen wanneer die op 1 computer zijn geinstalleerd, en stations zonder besturingssysteem, daar doet systeemherstel niks mee.

Laatst bewerkt:
ik vind dit wat ingewikkeld worden, ik heb nu een partitie. ik wil echter windows8 gaan installeren. kan ik dat dan meteen veranderen?

Vertel eens hoe de situatie is op je computer.
zoals hoeveel stations heb je op je interne harde schijf.
En, hoe ben je van plan windows 8 te installeren?
Op een partitie waar windows 7 niet op is geinstalleerd zodat ze beide te starten zijn?
Dan zal je inderdaad systeemherstel per systeem zo in moeten stellen dat elk systeem alleen herstelpunten maakt op de eigen partitie.
Partitie = station = volume
Deze benamingen kan je zoal tegen komen als het gaat om een station zoals C:
Dus elk systeem heeft alleen het station waar (Systeem) bij staat ingeschakeld in systeemherstel, anders kan het zijn dat als je in 1 systeem een herstel doet je andere systeem beschadigt.
bekijk deze eens:
207mb77.jpg

Laatst bewerkt:
ik heb gewoon éen harde schijf en nog twee externe voor opslag! en ik wil windows7 wegdoen als de opvolger geinstalleerd is

Dan zal je windows 8 op een andere partitie moeten installeren dan waar nu windows 7 op is geinstalleerd.
De stationsletters kunnen als je een windows dvd opstart en bij het keuzemenu komt afwijken van hoe je ze in windows ziet, dus geef je stations verschillende namen en kijk naar de grootte als je die keuze maakt, maar niet alleen naar de stationsletter.
Hoe groot zijn je partities en hoeveel ruimte heb je?

PS, windows niet installeren op een externe schijf.

Laatst bewerkt:
ik ga zo direct inpakken voor vakantie, dus ik ga er nu mee stoppen. ik kom hier begin februari op terug. dank zover!

Prettige vakantie, met het weer hier geef ik je groot gelijk :)

Je vraag is wel opgelost, kan je nog even op opgelost klikken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan