hanonymouss
Gebruiker
- Lid geworden
- 7 sep 2011
Hallo allemaal ik heb een programma gemaakt dat een herstelpunt kan maken.
Ik heb gelezen op een site dat de herstelpunt bevindt op winmgmts:\\.\root\default:Systemrestore.
Ik heb ook gelezen dat het maken van een herstelpunt enkele minuten kan duren en dus wil ik dat de vooruitgang wordt weergegeven in een progressabar liefst met een Marquee style. wat ik ook heb ondervonden in mijn programma als hij een herstelpunt wil maken dat je het programma niet kan slepen.
Om deze reference aan te roepen heb ik gebruik gemaakt van (Getobject) het werkt zeer goed.
hier is mijn code van herstelpunt:
[CPP]Private Sub Timer1_Tick(sender As System.Object, e As System.EventArgs) Handles Timer1.Tick
Try
Dim herstel = GetObject("winmgmts:\\.\root\default:Systemrestore")
If herstelIsNot Nothing Then
If herstel.CreateRestorePoint("Getkeys HP", 0, 100) = 0 Then
ProgressBar1.Style = ProgressBarStyle.Marquee
Timer1.Stop()
Label1.Text = "Herstelpunt is met succes gemaakt"
ProgressBar1.Style = ProgressBarStyle.Blocks
Me.Cursor = Cursors.Default
MessageBox.Show("Herstelpunt is met succes gemaakt.", "Herstelpunt gemaakt", MessageBoxButtons.OK, MessageBoxIcon.Information)
Button1.Enabled = True
Else
Timer1.Stop()
Label1.Text = " Herstelpunt maken is mislukt."
MessageBox.Show("Kon geen herstelpunt maken.", "Herstelpunt niet gemaakt", MessageBoxButtons.OK, MessageBoxIcon.Exclamation)
Button1.Enabled = True
End If
End If
Catch ex As Exception
Timer1.Stop()
Button1.Enabled = True
Label1.Text = "Probeer het programma uit te voeren als administrator."
MessageBox.Show("Toegang geweigerd. U dient het programma als administrator uit te voeren." & ControlChars.CrLf & _
"Probeer het later opnieuw met adminisitrator rechten.", "Mislukt", MessageBoxButtons.OK, MessageBoxIcon.Exclamation)
End Try
End Sub
[/CPP]
Graag zou ik een oplossing willen hebben voor dit probleem
Ik heb gelezen op een site dat de herstelpunt bevindt op winmgmts:\\.\root\default:Systemrestore.
Ik heb ook gelezen dat het maken van een herstelpunt enkele minuten kan duren en dus wil ik dat de vooruitgang wordt weergegeven in een progressabar liefst met een Marquee style. wat ik ook heb ondervonden in mijn programma als hij een herstelpunt wil maken dat je het programma niet kan slepen.
Om deze reference aan te roepen heb ik gebruik gemaakt van (Getobject) het werkt zeer goed.
hier is mijn code van herstelpunt:
[CPP]Private Sub Timer1_Tick(sender As System.Object, e As System.EventArgs) Handles Timer1.Tick
Try
Dim herstel = GetObject("winmgmts:\\.\root\default:Systemrestore")
If herstelIsNot Nothing Then
If herstel.CreateRestorePoint("Getkeys HP", 0, 100) = 0 Then
ProgressBar1.Style = ProgressBarStyle.Marquee
Timer1.Stop()
Label1.Text = "Herstelpunt is met succes gemaakt"
MessageBox.Show("Herstelpunt is met succes gemaakt.", "Herstelpunt gemaakt", MessageBoxButtons.OK, MessageBoxIcon.Information)
Button1.Enabled = True
Else
Timer1.Stop()
Label1.Text = " Herstelpunt maken is mislukt."
MessageBox.Show("Kon geen herstelpunt maken.", "Herstelpunt niet gemaakt", MessageBoxButtons.OK, MessageBoxIcon.Exclamation)
Button1.Enabled = True
End If
End If
Catch ex As Exception
Timer1.Stop()
Button1.Enabled = True
Label1.Text = "Probeer het programma uit te voeren als administrator."
MessageBox.Show("Toegang geweigerd. U dient het programma als administrator uit te voeren." & ControlChars.CrLf & _
"Probeer het later opnieuw met adminisitrator rechten.", "Mislukt", MessageBoxButtons.OK, MessageBoxIcon.Exclamation)
End Try
End Sub
[/CPP]
Graag zou ik een oplossing willen hebben voor dit probleem