Herstelpunten automatisch aanmaken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

bataaf

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2007
Hallo Helpmij'ers,

Fouten op mijn PC probeer ik te verhelpen via systeemherstel. Op internet vond ik een handig scrypt, waarmee dit met een druk op de knop kon. Is het mogelijk dat dit script zo bewerkt wordt dat elke keer bij het opstarten/afsluiten de pc een herstelpunt maakt. Het scrypt ziet er als volgt uit:

'Onbeheerd herstelpunt maken
'sysherstelxp.vbs
'© W.Coumans

Set sr = getobject("winmgmts:\\.\root\default:Systemrestore")

msg = "Nieuw herstelpunt succesvol aangemaakt." & vbCR
msg = msg & "Het is opgeslagen als: " & vbCR
msg = msg & "Automatisch herstelpunt " & Date & " " & Time

If (sr.createrestorepoint("Automatisch herstelpunt", 0, 100)) = 0 Then
MsgBox msg
Else
MsgBox "Aanmaak herstelpunt mislukt!"
End If

'If (sr.createrestorepoint("Automatisch herstelpunt", 0, 100)) <> 0 Then
' MsgBox "Aanmaak herstelpunt mislukt!"
'End If

'If (sr.createrestorepoint('Automatisch herstelpunt', 0, 100)) 0 Then
' MsgBox "Aanmaak herstelpunt mislukt!"
'End If

Bij Voorbaat Dank,

Marc Zegers

Waarom bij elke start en elke afsluiting van Windows XP een herstelpunt gemaakt? Je maakt dan veel van hetzelfde. Alleen bij een ingrijpende wijziging van de configuratie is het aanleggen van een herstelpunt zinvol. Lees deze beschrijving van Microsoft eens. Bovendien legt Windows XP zelf al herstelpunten aan, bijvoorbeeld voor het installeren van (automatische) updates. Maar ook andere toepassingen, zoals virusscanners, leggen herstelpunten aan voor zij wijzigingen aanbrengen in het systeem. (Soms moet je dat wel vooraf zelf instellen.)

Laatst bewerkt:
Heej Helpmij'ers,

Het princiepe van een herstelpunt snap ik. Maar wanneer ik voor Informatica een scrypt moet maken waardoor een aantal applets het niet meer doen, heb ik toch graag een recent herstelpunt om te herstellen. Ik hoef het ook niet bij opstarten of afsluiten, een bepaald tijdstip is ook ok.

Bij voorbaat dank,

Marc Zegers

Kijk in de beschrijving van Microsoft onder het kopje "Een herstelpunt maken".

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan