Herstelpunten kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

DutchKnight

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2003
Berichten
344
Ik probeerde de nieuwe versie van Internet Explorer 7 te installeren dat lukte niet niet. Tot mijn verbazing was ik daarna terug bij de tour van Windows die je ziet vlak na de installatie van Windows. Maar ook mijn desktop was 'kaal'. Vervolgens probeerde ik naar systeem herstel te gaan. maar alle herstelpunten waren weg ook als ik in 'veilige modus' opstart (gisteren waren ze er nog wel). Heb al bij Microsoft gekeken maar de mogelijke oplossing die daar staat werkt niet (of ik heb het niet goed begrepen).

Ook ben ik al mijn berichten in Outlook kwijt en zelfs de installatie gegevens van een groot aantal programma's.

Weet iemand waar die hetstelpunten staan (of stonden)?

Ik heb geen actuele .pst file van Outlook gemaakt. Wel maakt Office dagelijks een archive.pst aan. kan ik die gebruiken?

Hoop dat iemand mij kan helpen! Alvast bedankt
 
Het lijkt er op dat je een Windows-repair hebt gehad.
Je raakt dan niet je eigen documenten kwijt maar wel de verbinding met je programma's omdat deze in het register stonden. En dat register is natuurlijk nieuw. Daarom ook een kaal bureaublad.
Leidt Outlook gewoon naar die pst bestanden toe. Als het goed is staat het er allemaal nog.

Als het bovenstaande klopt heb je dus ook geen herstelpunten meer want je register is schoon.
 
Ik heb een een register copy van vandaag. Kan ik die met regedit mporteren? En werkt die dan 'gewoon' weer?

Tot zover bedankt


Elisa zei:
Het lijkt er op dat je een Windows-repair hebt gehad.
Je raakt dan niet je eigen documenten kwijt maar wel de verbinding met je programma's omdat deze in het register stonden. En dat register is natuurlijk nieuw. Daarom ook een kaal bureaublad.
Leidt Outlook gewoon naar die pst bestanden toe. Als het goed is staat het er allemaal nog.

Als het bovenstaande klopt heb je dus ook geen herstelpunten meer want je register is schoon.
 
Laatst bewerkt:
Dat is wel mazzel :D
Sla eerst het bestaande register op en importeer de oude.
 
Inderdaad is dat mazzel! Toch nog een paar vraagjes voor ik begin.

Denkelijk moet ik het register invoeren in safemade. Toch?

Dan: ik was ooit al eens eerder mijn register kwijt. Maar tijdens het importeren kreeg ik een foutmelding (weet niet precies meer maar dat iets 'bezet' was) en ging het mis

Ook was het ooit zo (Windows 95? 98?) dat je het register kon laten inlezen voor/tijdens het opstarten. Is dat nu niet meer. Iets met een commando lijn WIN -? of zo.

Ik wacht op je antwoord voor ik verder ga.

Oh ja: Is er geen programma om dagelijks een PST file en een .REG file etc automatisch op te slaan?

Weer bedankt!

Dutch
Elisa zei:
Dat is wel mazzel :D
Sla eerst het bestaande register op en importeer de oude.
 
Om met het laatste te beginnen. Opslaan pst. Zelf sla ik die op een andere locatie (de E:\ op) Zo kun je door een format niet alles kwijt raken. Of er een progje voor is om het dagelijks op te slaan weet ik niet.
Geef mij OE maar. Werkt veel handiger.
Register: Inlezen voor het starten........er was in Windows 98 een commando dat je kon kiezen voor een ander register. Ik heb het ergens opgeschreven. Moet ik zoeken. Met Restore/rstrui.exe
Zelf heb ik het register van XP 1 keer verwisseld en deed dit gewoon met een lopende windows. Dat scheelde een hoop ellende voor de eigenaar van met virussen verziekte pc.
Als je het register opslaat van te voren loop je geen risico.
Je kunt nog een herstelpunt aanmaken van tevoren ook.
 
Het is niet gelukt...

Ik kreeg de volgende foutmelding:

Kan xxxxx.reg niet importeren: niet alle gegevens zijn naar het register geschreven. Sommige sleutels worden gebruikt door het systeem of door andere processen.

Volgens mij was de melding die ik ooit al eens eerder heb gekregen zoals ik schreef.

wat is OE??

Ook het importeren van de .PST lukt maar gedeeltelijk. Moet zeggen dat het een complete troep is. Ik weet even niet wat ik moet doen. Het stomme is dat ik door omstandigheden er ook niet toegekomen om regelmatig images te maken. de laatste is van ca een half jaar geleden.. Heb je nog advies voor mij? Of moet ik uithuilen en opnieuw beginnen?

Ben trouwens ook mijn belasting aangifte kwijt alhoewel die op ''E' stond.

Hoe kan ik een bijlage sturen? Lukt me niet meer. Vroeger wel eens gedaan
 
Laatst bewerkt:
Als je iets op E:\ had staan moet het er nog zijn. Zoek nog eens.
Windows komt alleen maar aan de C:\
OE is Outlook Express.
Probeer het eens in veilige modus dan met het register.

Bijlage kun je sturen door op je bericht op beheer bijlagen te klikken.
Het bestand te zoeken.
Uploaden.
Scherm wegklappen.
Bericht plaatsen.

Waarom lukt het niet met de pst bestanden?
 
Mijn belasting aangifte staat op E had het ingevuld en na het begin van de problemen zijn alle velden van het formulier leeg...

Outllok Express gebruik ik al jaren niet meer. Moet eerlijk zeggen dat ik niet meer weet waarom ik ovetgestapt ben naar outlook. (zal wel iets met mijn PDA te maken hebben.)

Ik heb regedit in de gewone en in de safe mode gedaan. Alle twee zonder succes.

Zijn er andere programmatjes ipv REGEDIT die meer kunnen?

Ook vreemd dat Outlook mijn PST niet of maar gedeeltelijk importeerd.

Als het vandaag niet lukt dit stomme ding weer aan de gang te krijgen moet ik terug stappen naar een image van september j.l. en dat brengt een boel extra werk mee... Alle updates etc kwijt....

Nogmaals bedankt!
 
Sommige sleutels worden gebruikt door het systeem of door andere processen.


Ga eens naar start/uitvoeren/msconfig.
Kijk welke services lopen en welke je eventueel af kunt sluiten, als je nog in normale modus, zit via Google.
Sla je videokaart wel over hè!! ;)
Als iets noodzakelijk is veronderstel ik dat Window weigert.
 
Tenzij er nog iemand met een goed idee komt.......vrrrrreees ik....

Toch moet je ook kunnen wisselen in herstelconsole. Dat al geprobeerd?
Eerste optie als je de cd van Windows er in doet en er van opstart. Je komt in de herstelconsole en daarmee bij de prompt. Oude er in en de andere even een old of bak noemen.

Op het moment ben ik het overzicht op jouw history kwijt. Ik zit op een oud ding te werken en scrollen gaat nauwelijks. Als het dus als een tang op een varken slaat weet je waardoor. :D
 
Ik ben bang dat ik terug moet naar vorig jaar september.

In ieder geval hartelijk bedankt voor je hulp!

Dutch

Elisa zei:
Tenzij er nog iemand met een goed idee komt.......vrrrrreees ik....
 
Dat is een behoorlijk stuk terug.
Kun je beter met een schoon register beginnen en installeren van programma's.
Sterkte, jammer dat ik je niet kon helpen!
 
Hier ben ik weer... Ik begreep al niets van computers maar nu helemaal niet meer.

Heb dus vanmorgen de stoute schoenen aangedaan en terug gegaan tot september 2005. Wat schetst mijn verbazing? Alle mail t/m september terug. Maar ook het missende deel van 15.02 tot het moment van de problemen... Nee De programma's waren niet geüpdatet. Die waren in september blijven steken. Alhoewel ik een typische eindgebruiker ben (dus weinig tot niets weet van de technische kant) heb ik wel zo'n kleine 30 jaar ervaring met computers maar dit heb ik niet eerder mee gemaakt. Heb er ook geen verklaring voor of het zou moeten zijn dat ik Acronis (waar ik de image mee heb laten maken) eerst de TIB file heb laten bekijken... Maar kan niet geloven dat, dat het is. Heb jij enig idee?

Elisa zei:
Dat is een behoorlijk stuk terug.
 
Moeilijk te verklaren maar ik zou zeggen: Tel je zegeningen :D
De mail stond in ieder geval wel op je schijf maar hoe is het me je belastingopgave? Ik hoop dat je die ook gevonden hebt!
 
Ik heb inderdaad mijn zegeningen geteld! belasting aangifte 2005 spoorloos verdwenen ondanks dat 'ie' op 'E' stond.

Ook grote problemen met mijn draadloze inernet verbinding. Doet het soms wel en soms niet. Doe het nu maar even met een kabel dat werkt gelukkig wel maar dat is zo'n troep in huis.

Bedankt voor de hulp en de belangstelling!

Dutch


 
Wat erg van je belastingopgave. Wat voor een soort extensie had dat document? Misschien is het toch nog te vinden als was het maar op een andere plek.
Probeer voor je verbinding de bijlage. Baat het niet...........

Succes!
 

Bijlagen

  • Winsock fix.txt
    30 bytes · Weergaven: 24
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan