Herstelpunten verdwijnen steeds.

Status
Niet open voor verdere reacties.

B.Kat

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
Berichten
557
Beste mensen,
Ik zit met het volgende probleem, de herstelpunten onder Win XP home editie verdwijnen steeds.
Dual boot ( Win XP Home en Win XP Pro )
Mijn PC AMD 1600+ 521 mbDDram pc 2100, betaat uit twee identieke HD's elk groot 40 GB en elk onderderverdeeld in twee partities.
Verder twee accouts, een voor mijn vrouw en een voor mijzelf.
Op de eerste HD:(master)( mijn vrouw) C: en D: is op C: Win XP home geinstalleerd samen met de programma's en op de tweede partitie D:staan haar persoonlijke documenten.
Op de tweede HD:(slave)( mijn HD)is in werkelijkheid ook vaak zo. E: en F:
op E: Win XP pro EN geinstalleerd samen met de benodigde programma's en op de tweede partitie F: mijn persoonlijke documenten.
Nu is het volgende aan de hand: Wanneer ik kijk naar de herstelpunten dan staan onder XP Home de ene week een aantal herstel punten maar kijk ik bv. een paar dagen later dan staat er geen enkel herstelpunt meer.
Kijk ik onder Win XP pro dan staan daar wel meerdere herstelpunten en die blijven ook staan.Voor beide schijven staan de instellingen voor systeemherstel exact gelijk op 12% van de HD.
Heeft iemand hier een verklaring voor en zo ja hoe los ik dit op, want je zal altijd zien dat wanneer je een systeemhertel nodig hebt er dan natuurlijk geen herstelpunten aanwezig zijn onder XP Home.
Vr.gr. B.Kat.
 
Mogelijk zet je vrouw af en toe systeem herstel uit en verdwijnt de boel daardoor.
Tenslotte geef je zelf aan dat zij de leidende factor is in jullie samenzijn, hierdoor zal zij natuurlijk zonder overleg beslissingen nemen.
Hetgeen vanuit de aangegeven optiek natuurlijk zeer juist is. Duidelijkheid voor alles zeg ik maar.

Ten aanzien van het probleem, er vanuit gaande dat het toch vanzelf ontstaat.
Zet systeem herstel eens uit op haar computerdeel en reboot, zet het daarna weer aan en kijk of het dan verder wel functioneert.

Kijk verder eens of ze voldoende ruimte heeft op haar harde schijf.
Zit hij misschien vol.
:) ;)
 
Andere mogelijke optie: Start > Configuratiescherm > Systeembeheer > Services > Zoek dan naar Systeem Restore Service. Kijk of deze op automaat staat. Als deze uitgeschakeld is zijn volgens mij de herstelpunten ook weg!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan