herstelpunten werken niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

jojosje

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2004
Gisteren was ik mijn hele systeemherstel kwijt, door tips op het forum kon ik die weer vinden en wou ik een systeemherstelpunt gebruiken.
Maar, geen enkele datum die ik aanklik, doet het.
Er gebeurd gewoon helemaal niets, hij blijft op de pagina staan waar de datums op staan.

wat kan ik hieraan doen??

jojosje

Als er geen vet gedrukte datums bij staan dan zal het niet gaan.
waarschijnlijk staat systeemherstel uit.
Helaas dan is er niks meer aan te doen.

Bij systeem herstel kan je alleen de vetgedrukte datum gebruiken. Staan die er niet bij¿

gr. marcel

jawel, er staan diverse datums die dik afgedrukt zijn, maar geen een doet het. ik druk op een datum, krijg dan een scherm waarop staat dat windows gaat zoeken naar die instellingen, maar er gebeurd voor de rest helemaal niets meer, ook niet na een lange tijd wachten.

alvast bedankt
jojosje

En start de computer vanzelf weer op of help jij een handje?
Je moet echt wachten totdat de computer weer opstart zonder dat jij helpt.

in de kalender van systeemherstel de vet gedrukte datum aanklikken, en in het scherm rechtst daarvan ook de omschrijving aanklikken en dan op volgende klikken.

gr. marcel

hallo puppie: de pc start niet vanzelf weer op, ik help daar ook niet mee, heb zitten wachten maar niets.

en voor de laatste tip, ik heb nu allebei aangeklikt, op volgende, en nu staat de pagina erop waarop hij moet gaan zoeken. ik ga maar een tijdje wachten of hij wat gaat doen.

jojosje

ben benieuwd,, ik hoop van harte dat het nu wel gaat.

gr. Marcel

helaas, na nu zeker al 10 minuten gewacht te hebben doet hij niets, en normaal ging dat altijd vrij snel, maar helemaal naggie. je ziet niet eens een zandlopertje of zo. jammer.

jojosje

Even helemaal terug naar het begin
Geplaatst door jojosje
Gisteren was ik mijn hele systeemherstel kwijt, door tips op het forum kon ik die weer vinden en wou ik een systeemherstelpunt gebruiken.
Waarom was systeemherstel verdwenen?

Het zou namelijk kunnen dat dit is gebeurt door een virus.

Laatst bewerkt:
ik merkte dit probleem gisteren pas op, heb gescand en ik had ook een aantal virussen erop, vooral trojaans.
na gescand te hebben met diverse programma's konden de programma's daar na geen virussen meer vinden. ook spywaren heb ik verwijderd.

ik had geen tabblad systeem herstel meer, maar dit is gemaakt, nu die herstelpunten nog.

jojosje

Het zou kunnen dat de restanten van de virussen waarmee je te maken hebt gehad zich in de systeemherstelmap hebben genesteld. Schakel systeemherstel 'ns helemaal uit (je bent dus hiermee wel alle herstelpunten kwijt!), weer opnieuw aanzetten.:)

Geplaatst door jojosje
ik merkte dit probleem gisteren pas op, heb gescand en ik had ook een aantal virussen erop, vooral trojaans.
na gescand te hebben met diverse programma's konden de programma's daar na geen virussen meer vinden. ook spywaren heb ik verwijderd.
Hoe heb je deze verwijderd en waarmee?

Geplaatst door jojosje
ik had geen tabblad systeem herstel meer, maar dit is gemaakt, nu die herstelpunten nog.
De kans is zeer groot dat dit door een virus is veroorzaakt.

Ik denk toch dat het virus/de trojan nog niet helemaal weg is. Weet je toevallig nog welk(e) virus(sen)/welk(e) trojan(s) je had?

ik heb gescand met: bitdefender, housecall, avg en a2.
na alles gescand te hebben, opnieuw opgestart, en toen opnieuw gescand, toen vond ie niets meer.
nog gescand met adaware, er werden 101 dingen gemeld, deze zijn ook weggehaald.

toen ik de virussen had gaf ie de volgend melding :

Files C:\Program \Media Access\MediaAccC.dll: infected with Trojan.SillyDL.Macc
C:\Program Files\Media Access\MediaAccC.dll: disinfection failed
C:\Program Files\Media Access\MediaAccess.exe: infected with Trojan.SillyDl.50760
C:\Program Files\Media Access\MediaAccess.exe: disinfection failed
C:\Program Files\Softwin\BitDefender Free Edition\Infected\snitch[1].exe: infected with Trojan.Snitch.A
C:\Program Files\Softwin\BitDefender Free Edition\Infected\snitch[1].exe: disinfection failed
C:\System Volume Information\_restore{5F659803-D010-40E3-B74B-CEA0AD034B53}\RP206\A0055471.exe: infected with Trojan.Snitch.A
C:\System Volume Information\_restore{5F659803-D010-40E3-B74B-CEA0AD034B53}\RP206\A0055471.exe: disinfection failed
C:\System Volume Information\_restore{5F659803-D010-40E3-B74B-CEA0AD034B53}\RP209\A0057643.exe: infected with Trojan.WinAd.18436
C:\System Volume Information\_restore{5F659803-D010-40E3-B74B-CEA0AD034B53}\RP209\A0057643.exe: disinfection failed
C:\WINDOWS\system32\netdaemon.exe: infected with Trojan.Vb.SY
C:\WINDOWS\system32\netdaemon.exe: disinfection failed

Toen ik daarna scande, gaf hij ze niet meer aan.

ik hoop dat je hier wat aan hebt.

jose

Geplaatst door jojosje
C:\System Volume Information\_restore{5F659803-D010-40E3-B74B-CEA0AD034B53}\RP206\A0055471.exe: infected with Trojan.Snitch.A
C:\System Volume Information\_restore{5F659803-D010-40E3-B74B-CEA0AD034B53}\RP206\A0055471.exe: disinfection failed
C:\System Volume Information\_restore{5F659803-D010-40E3-B74B-CEA0AD034B53}\RP209\A0057643.exe: infected with Trojan.WinAd.18436
C:\System Volume Information\_restore{5F659803-D010-40E3-B74B-CEA0AD034B53}\RP209\A0057643.exe: disinfection failed
Het is niet wat ik hoopte maar toch.

De bovenstaande trojans zitten in je herstelpunten. Leeg deze eerst. Je ben ze (herstelpunten) dan wel kwijt, maar als je nu systeemherstel gebruikt heb je de trojans weer terug.

Hoe de herstelpunten verwijderen: http://users.pandora.be/marcvn/spyware/1852808.htm
Na het uitschakelen van systeemherstel even opnieuw opstarten. Daarna kan je systeemherstel weer rustig inschakelen. Maak hierna meteen even een nieuw herstelpunt aan.

Doe nu nog even een scan met housecall en/of bitdefender.

Vertel het resultaat van de scans daarna even.

Je kan ook even proberen of systeemherstel weer werkt. Het is wel zo dat je maar één herstelpunt hebt. Namelijk degene die je waarschijnlijk net hebt aangemaakt na het legen van de herstelpunten.

Succes en ik hoop dat ik het duidelijk verteld heb.

Laatst bewerkt:
oke,bovenstaande ga ik zo doen.
zou je mij, als pc leek :) nog willen vertellen hoe ik systeem herstel uit moet schakelen en dan weer aan moet zetten?

dan ga ik het proberen.

alvast bedankt
jose

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan