herstelpunten

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Waar kan ik de map vinden waar de herstelpunten zijn opgeslagen in xp pro ?

Ruimtebesparing.

Ik heb de map gevonden, maar als ik ze wil openen krijg ik de melding dat de map niet toegangkelijk is en wordt de toegang geweigerd.

Laatst bewerkt:
c:-->rechtermuisknop-->eigenschappen-->schijfopruiming-->tabblad meer opties en dan onderaan...

Zo kan het ook...

Probleem is dat dan alle herstelpunten weg zijn.

Ik heb de map gevonden, maar als ik ze wil openen krijg ik de melding dat de map niet toegangkelijk is en wordt de toegang geweigerd.
Dat komt omdat standaard alleen het systeem eigenaar is van de map systeem volume informatie.
Dit kan je omzeilen door het volgende te doen.. (pro) Extra/mapopties/weergave “Eenvoudig delen van bestanden(aanbevolen) uitvinken.. Of voor (home) opstarten in veilige modus..

Daarna volg je de procedure zoals beschreven op deze pagina

http://support.microsoft.com/kb/308421/nl

Nu heb je jezelf eigenaar gemaakt van de map Sys. Vol. Info. En nu kan je deze openen.
Probleem is dat dan alle herstelpunten weg zijn.

En ja, verander je iets in die map heeft dat gevolgen voor je systeem herstel.. Wil je ruimte besparen door de inhoud van die map te verkleinen, kan je bij Deze Computer/eigenschappen/systeemherstel de schuifregelaar gebruiken, deze staat standaard op 12% beschikbare ruimte (maximaal) van je harde schijf gereserveerd voor systeem herstel. Afhankelijk van de grote van je harde schijf en de grote van je systeem moet je zelf bepalen met hoeveel % opslagruimte voor Sys Herstel je het beste uitkomt.

Wanneer je een punt bereikt waarmee je tevreden bent over het functioneren van je systeem. Kan je op deze plaats het systeem herstel uitzetten en opnieuw opstarten, nu is de boven genoemde map SVI geheel geleegd. Nu kan je systeem herstel weer inschakelen en wederom opnieuw opstarten en een systeem herstelpunt aanmaken. Zo beperk je de inhoud van deze map tot een minimum…

Bedenk wel dat je zeker moet zijn van je zaak voordat je met systeem herstel of met de map system volume information gaat zitten knoeien, als je het verknalt is er geen weg meer terug
:thumb:

Bedankt voor de uitvoerige informatie, nu weet ik hoe het inéén zit.

Bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan