Herstelpunten

Status
Niet open voor verdere reacties.

janssens-jp

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2004
Berichten
79
Hallo,

Ik heb een vraag over de herstelpunten van
WindowsXP Home.

-Hoeveel herstelpunten kan men per dag maken
-Hoeveel herstelpunten worden er bijgehouden
en hoe lang (dus hoever kan men terug gaan
in de tijd?

Ik vraag dat omdat er bij mijn maar één herstelpunt
bestaat en omdat, als ik een herstelpunt zelf maakt
het systeem dit herstelpunt overschrijft.

Dant u.
 
Het aantal herstelpunten hangt af van de ruimte die je ervoor hebt gereserveerd (rechtsklikken op 'Deze Computer', Eigenschappen, tabje Systeemherstel) en de levensduur die je zelf kunt beïnvloeden, maar dan moet je wel het register in:

Start/uitvoeren........intikken regedit. Navigeer naar de volgende sleutel:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\SystemRestore

In het rechtergedeelte van de registereditor zie je staan: RPLifeInterval. Onder de kolom gegevens staat tussen haakjes het volgende getal: 7776000. Dit is de standaardwaarde en is 90 dagen, alleen staat het hier in seconden.
Dit kun je aanpassen door te rechtsklikken op RPLifeInterval en kies voor wijzigen.

Klik onder grondtal het vakje 'decimaal' aan. Wijzig nu de waarde in het aantal seconden overeenkomend met het aantal dagen dat je de herstelpunten wilt bewaren. Klik op OK en sluit de registereditor netjes af via bestand/afsluiten. Computer wel even opnieuw opstarten.:)
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door janssens-jp
Hoeveel herstelpunten kan men per dag maken
XP maakt standaard 1x per 24 uur een herstelpunt aan, én als er iets wordt ge(de)ïnstalleerd. Ook de tijdsinterval dat XP uit zichzelf herstelpunten aanmaakt kun je beïnvloeden: je moet dan ook weer het register in, naar dezelfde sleutel als hierboven, maar dan kies je in het rechterscherm voor RPGlobalInterval en kun je de tijdsduur (ook in seconden aangeven) aanpassen als je dat wilt.:)
 
Ik heb alle parameters gekontrolleerd, ook in het
register en alles staat zoals u heb beschreven.
En toch kan ik maar één herstelpunt terug gaan.

jpj
 
Geplaatst door janssens-jp
Ik heb alle parameters gekontrolleerd, ook in het
register en alles staat zoals u heb beschreven.
En toch kan ik maar één herstelpunt terug gaan.

jpj
Het gaat erom dat je die instellingen kunt wijzigen, zodat je systeemherstel volledig naar eigen hand kunt zetten. Hoe je die wijzigingen uitvoert heb ik toch wel duidelijk aangegeven lijkt me.:)
 
Als je daarmee de gereserveerde ruimte voor systeemherstel bedoelt is het meer dan genoeg.
Nu kun je via het register aangeven om de hoeveel tijd er een herstelpunt moet worden aangemaakt en de levensduur van de herstelpunten instellen, zoals ik dat hierboven het uitgelegd.:)
 
Dank u,
Dat zal ik aanpassen, maar het is toch raar dat ik vroeger kon kiezen uit meerdere herstelpunten en nu nog maar uit één, zonder dat ik iets heb veranderd.

jpj
 
Geplaatst door janssens-jp
Ik heb 2702MB voorzien, is dat te weinig?

Hoe groot is je harde schijf en/of schijven?
Minder ruimte betekent ook minder herstelpunten, of zelf geen meer!
 
let wel even op dat de herstelpunten niet zaligmakend zijn hoor... als je ooit op het onzalige idee komt om een service pack (opnieuw) te installeren, of windows laat herstellen met de installatie CD, ben je al je herstelpunten kwijt.
 
Als proef heb ik gisteren handmatig een herstelpunt gemaakt.
Deze morgen was er geen herstelpunt meer te vinden.
Dan heb ik maar terug zelf een herstelpunt gemaakt
maar dit herstelpunt is nu overschreven door een systeemherstelpunt.

Ik begrijp er niets meer van.


jpj
 
Schakel op beide partities systeemherstel uit en weer aan en zie hoe het dan gaat. Kijk ook wat er in je taakplanner staat, wat ervoor zorgt dat je systeem nooit idle is, d.w.z. constant bezig met een taak. En loop ook even door dit topic heen, waarin Kaspersky de boosdoener blijkt te zijn. Verder zou ik het linkje in m'n bericht hierboven grondig doornemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan