herstelpunten

Status
Niet open voor verdere reacties.

louis14

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2014
Berichten
39
Ik heb een aantal herstelpunten aangemaakt manual en door programma's te installeren en verwijderen.
Maar als ik kijk in systeem->systeembeveiliging->configureren: dan zie ik dat systeem herstel uitgeschakeld is en volume op O.
En mijn herstelpunten bestaan nog.

Is het normaal dat je herstelpunten kan aanmaken als systeemherstel uitgeschakeld is?
 
Gefeliciteerd met de Koning.
Binnen programma's kunnen herstelpunten worden aangemaakt maar Windows kent deze niet. Daar zie je, toevallig nu, 0 herstelpunten staan. Een herstelpunt is niet veel anders dan een kopie van instellingenbestanden, zoals het register.

Windows moet worden opgedragen om systeem-herstelpunten aan te maken en lang te bewaren. Het is voor malware eenvoudig om deze te wissen, je raakt ze hierdoor vaak zomaar weer kwijt. Dit kan een indicatie zijn van ongewilde programmatuur.
 
Dus manuele herstelpunten en herstelpunten aangemaakt door programma's ( te verwijderen of installeren) worden niet verwijderd als een bepaald volume overschreden is als systeem herstel uitgeschakeld is (want het volume voor systeem herstel staat dan op 0)?
 
Dit begrijp ik dan niet helemaal goed.

Als de ruimte voor systeemherstel nul is en systeemherstel zelfs voor iedere partitie staat uitgeschakeld, dan haalt Windows de systeemherstelpunten op deze volumes (partities) meteen weg. Volgens mij is het uit en weer aan schakelen altijd een manier om er vanaf te geraken.

Windows 7 heeft wel een minimum ruimte van 300 Mb hiervoor. Met dat de betreffende schijfletter ingeschakeld staat krijg je mogelijk sowieso herstelpunten. Ik kan nu niet kijken of je 0 kan selecteren bij de zelf in te stellen grootte want ik heb Windows 7 even weggehaald.

Wanneer de gereserveerde ruimte wordt overschreden dan worden de oudste systeemherstelpunten daaruit gehaald.
 
Laatst bewerkt:
Opgelost!
Niet alle partities waren uitgeschakeld: er stak een externe schijf in en die was geselecteerd waardoor op de hoofdmenu "uitgeschakeld" verscheen.
c: was ingeschakeld.
Bedankt voor jullie moeite.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan