Herstelschijf maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hansscheer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 jun 2001
Hallo ,

Ik heb voor een digibeet zijn laptop weer werkend gemaakt , door een schone installatie , de nieuwste drivers en de benodigde programma's

Helaas weet ik nu al dat mijn hulp over een paar maanden weer nodig zal zijn ( ondanks een lijstje met wat wel en niet te doen met de laptop )

Nu mijn vraag , is het mogelijk om een ( of meerdere ) herstelschijf te maken die erg simpel is , zo van een dvd plaatsen , opnieuw opstarten en hooguit 1 keer een toets indrukken ?
Ikzelf gebruik acronis 10 en zet de back-ups op de D-schijf , dit is voor de digibeet te moeilijk bovendien heeft de laptop alleen een C-schijf van 40 Gb

Alvast mijn dank
Hans

Je kan denken om een image van de harde schijf op een externe harde schijf te schrijven. Dat kan met Acronis. Maar alleen met een DVD zal het niet lukken, en dan is het nog maar de vraag of de laptop wel een DVD reader heeft...

De laptop heeft een dvd-brander , dus dat is het probleem niet .

Hoi,

Bij de meeste merken heb je wel een programma waar je een dvd back-up kan maken tenminste bij de huidige types wel.

win 7 start/alleprogrammas/onderhoud/systeem herstel schijf maken??????

Wat in dit soort gevallen goed helpt is om de reparatie niet te goedkoop te laten zijn. Vreemd hoe goed men dan opeens met de spullen om kan gaan.

Voor de zekerheid kun je met ghost een kopie maken van de harde schijf. Indien nodig kun je deze zelfs rechtstreeks naar DVD branden.

Wat in dit soort gevallen goed helpt is om de reparatie niet te goedkoop te laten zijn. Vreemd hoe goed men dan opeens met de spullen om kan gaan.

Voor de zekerheid kun je met ghost een kopie maken van de harde schijf. Indien nodig kun je deze zelfs rechtstreeks naar DVD branden.

Ik reken niks als ik iemand kan helpen , ik help vaak ouderen en minder begaafden en vind het niet kies om dit in rekening te brengen .

Wat met ghost kan kan ook met acronis , maar ik vroeg mij dus af of er niet iets simpeler is .

Redo backup lijkt simpel. Bij het terugzetten moet je dan wel kiezen voor de gehele schijf, anders wordt het minder simpel.
Je zou het eens moeten uitproberen, eerst zelf en dan samen met de digibeet.
http://computertotaal.nl/software/22660-volledige-systeemback-up.html

Maar ja...je moet altijd wel een CD\DVD erin kunnen schuiven (in de bootvolgorde moet ie als eerste staan) en je moet een externe HD kunnen aankoppelen waar de backup op staat...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan