herstelschijven maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevin90

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2009
heb een hp laptop vista
heb hem gekocht en aangezet en geïnstalleerd
na installatie moest ik herstelschijven maken op dvd schijven

maar nu heb ik een vraag

heb hem nu helemaal opnieuw geïnstalleerd met de hestelschijven en programma's opnieuw geïnstalleerd

nu is de vraag kan ik nu nog herstelschijven aanmaken op dvd's ? hoe dan ??

en kan dat ook met al die programma's erop ? zodat als ik de herstelschijven insteek en installeer dat al men programma's er standaard op komen te staan op men pc ?

hartelijk dank

Herstelschijven kun je maar 1 maal maken.
Als je ze gemaakt hebt, wat is dan de zin om ze nogmaals te maken?:confused:

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Op mijn HP-laptop - DV6-1120ed - zit een D-partitie van 10Gb.
Hierop staat een recovery.
Direct na het starten komt er een melding onderin het scherm dat je op de ESC-toets kunt drukken voor een startmenu.
In dit startmenu geeft de toets F11 de mogelijkheid om die recovery uit te voeren.
Dat gebeurt dus vanaf de zojuist vermelde D-partitie! Je moet die partitie dus nooit verwijderen!!
De recovery heeft tot gevolg, dat de C-partitie wordt gewist (geformatteerd) en dat de laptop wordt teruggezet naar - wat wel wordt genoemd - de 'fabrieksinstellingen'.
Je bent dan alle gegevens en programma's die je later hebt geïnstalleerd weer kwijt
Om te voorkomen dat je geen recovery vanaf de D-partitie meer kan uitvoeren, kan je herstelschijven aanmaken. Voor mijn laptop (met Vista Home Premium) had ik daar twee schrijfbare DVD's voor nodig.

In tegenstelling tot wat Coenraad aangaf, heb je na een recovery vanaf D opnieuw de mogelijkheid om herstelschijven aan te maken.
Echter, ook al heb je na het 'fabrieksherstel' andere software geínstalleerd en maak je daarna die herstelschijven, dan betekent dat niet, dat daarin ook de toegevoegde software wordt meegenomen. Dit herstelschijven worden namelijk gemaakt met de inhoud van de D-partitie.

Antwoord 1 moet dus zijn: Ja, je kunt later nog wél herstelschijven maken (lees de handleiding bij je HP)
Antwoord 2 moet dus zijn: Nee, recovery vanaf zowel D: als de herstelschijven herstellen NIET je later toegevoegde software.

Laatst bewerkt:
aan TeuGem

TEUGEM

kan je me ook vertellen hoe ik dat precies moet doen om later herstelschijven te maken
want heb al zitten zoeken ma vind echt niks dat me echt wel wat helpt

dank u

Ik weet niet welk type laptop jij hebt, maar bij mij staat er in het startmenu onder 'Alle programm's' o.a. een map Recovery Manager.
En in die map 'Recovery Disc Creation' .....
De rest wijst zich vanzelf.

Mocht dat niet zo zijn, dan kan je altijd nog informeren bij HP (zie - nogmaals - de documentatie bij je laptop)

Hoi,

In tegenstelling tot wat Coenraad aangaf, heb je na een recovery vanaf D opnieuw de mogelijkheid om herstelschijven aan te maken.
Echter, ook al heb je na het 'fabrieksherstel' andere software geínstalleerd en maak je daarna die herstelschijven, dan betekent dat niet, dat daarin ook de toegevoegde software wordt meegenomen. Dit herstelschijven worden namelijk gemaakt met de inhoud van de D-partitie.

.

Teugem,
Bedankt voor je zeer nuttige reactie.
Ik heb echter div. malen herstel-dvd's gemaakt op verschillende merken laptops.
Probeer je het nog een keer, zal het zo niet gaan lukken.
Echter ik de ervaring nog niet mee mogen maken dat je na een recover vanaf de recoverpartitie opnieuw herstelschijven kunt maken.
Bedankt voor de tip.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan