Hoi iedereen,
Het is een tijdje geleden dat ik nog in excel bezig ben geweest
;
Maar een vrijwillgerorganisatie die simulanten leveren (zeg maar figuranten) voor rampoefeningen heeft mij gevraagd een excelbestand te herwerken. (en ik heb beloofd een poging te wagen
.
Er is maar één persoon die het bestand gebruikt, beveiliging is dus geen probleem.
Na het bekijken van het origineel heb ik besloten het bestand volledig te herwerken. (in mijn herinnering van +- 10 jaar geleden moeten er betere oplossingen zijn)
De huidige vragen voor aanpassingen zijn (gebaseerd op de oude versie):
Een extra lijn : totaal geannuleerd (ben ik mee bezig, voorlopig geen probleem)
Totaal uitgevoerd <12 moet oranje kleuren, 12-23 moet groen kleuren en 24 tot ... blauw (ook geen probleem)
Voor 50 simulanten (geen probleem)
Per simulant heb je twee kolommen (b &u)
In de eerste kolom (b) (geen kleur) moet maar één ding gebeuren, als er een x wordt geplaatst moet die optellen bij totaal beschikbaar, en bij verwijdering van de x moet die weer aftrekken.
In kolom 2 (u) is een ander verhaal
a: annulatie (moet rood kleuren)
w: wijziging (moet purper kleuren)
f: fout (moet blauw kleuren)
Deze drie moeten dan in mindering gebracht worden bij totaal uitgevoerd
x: (moet geel kleuren) moet opgeteld worden bij totaal uitgevoerd.
Iedereen die eens wil meedenken hoe het makkelijker kan, iedere suggestie en hulp is welkom.
Voorlopig heb ik maar één vraag
In de kolon bedrijven(blad Ingave) wil ik een zoekfunctie inbouwen, zo dat je een bedrijf kan kiezen in blad 2 en die dan in de aangeklikte cel in blad Ingave wordt gezet.
Maar zoals ik al aangaf, excel is lang geleden en iedere suggestie voor verbetering van het geheel is welkom.
Hierbij dan de twee bestandjes
Bekijk bijlage Overzicht prestaties nieuw.xlsx
Sorry één bestandje, het origineel is blijkbaar te groot
Greetz
Het is een tijdje geleden dat ik nog in excel bezig ben geweest

Maar een vrijwillgerorganisatie die simulanten leveren (zeg maar figuranten) voor rampoefeningen heeft mij gevraagd een excelbestand te herwerken. (en ik heb beloofd een poging te wagen

Er is maar één persoon die het bestand gebruikt, beveiliging is dus geen probleem.
Na het bekijken van het origineel heb ik besloten het bestand volledig te herwerken. (in mijn herinnering van +- 10 jaar geleden moeten er betere oplossingen zijn)
De huidige vragen voor aanpassingen zijn (gebaseerd op de oude versie):
Een extra lijn : totaal geannuleerd (ben ik mee bezig, voorlopig geen probleem)
Totaal uitgevoerd <12 moet oranje kleuren, 12-23 moet groen kleuren en 24 tot ... blauw (ook geen probleem)
Voor 50 simulanten (geen probleem)
Per simulant heb je twee kolommen (b &u)
In de eerste kolom (b) (geen kleur) moet maar één ding gebeuren, als er een x wordt geplaatst moet die optellen bij totaal beschikbaar, en bij verwijdering van de x moet die weer aftrekken.
In kolom 2 (u) is een ander verhaal
a: annulatie (moet rood kleuren)
w: wijziging (moet purper kleuren)
f: fout (moet blauw kleuren)
Deze drie moeten dan in mindering gebracht worden bij totaal uitgevoerd
x: (moet geel kleuren) moet opgeteld worden bij totaal uitgevoerd.
Iedereen die eens wil meedenken hoe het makkelijker kan, iedere suggestie en hulp is welkom.
Voorlopig heb ik maar één vraag
In de kolon bedrijven(blad Ingave) wil ik een zoekfunctie inbouwen, zo dat je een bedrijf kan kiezen in blad 2 en die dan in de aangeklikte cel in blad Ingave wordt gezet.
Maar zoals ik al aangaf, excel is lang geleden en iedere suggestie voor verbetering van het geheel is welkom.
Hierbij dan de twee bestandjes
Bekijk bijlage Overzicht prestaties nieuw.xlsx
Sorry één bestandje, het origineel is blijkbaar te groot
Greetz