Het aantal karakters tellen in Access 2003 en 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

Saalk

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2011
Hoi ik heb Access 2010 gekocht en heb hier een 2003 bestand binnen gehaald.
Er zit een functie in die karakters telt in 2003 gaat dat prima maar in 2010 gaat dat niet ik moet dan iedere keer F9 indrukken dan wordt er wel geteld. Wie kan mij hiervoor een oplossing geven?

BVB Hartelijk dank. Klaas

En hoe maak je die telling? Staat, om te beginnen, de macro-beveiliging wel goed ingesteld?

Dank u voor u snelle reactie.
Ik kan op het ogenblikblik nog niet bij mijn laptop komen maar met 45 minuten is hij klaar ik ben namelijk een image van de harde schijf aan het maken vandaar.
Ik zal een foto er bij doen van de telling. Overigens heeft u mij dit zo aangeleverd waarvoor nog veel dank werkt prima. Ik heb Office 2010 gekocht maar ben niet gewend aan het Lint en weet ook niet alles tevinden Zoals u al schrijft zou het met de beveiliging van Macro's te maken kunnen hebben. Kunt uitleggen waar ik dat kan vinden? Ik heb nog wel een andere vraag die moet ik zeker opnieuw aanvragen?

BVB Hartelijk dank.Klaas

Bijlagen

• Telling.jpg
    Telling.jpg
    103,8 KB · Weergaven: 87
De macro-opties zitten in het menu <Opties>, <Vertrouwenscentrum>, Knop <Instellingen voor vertrouwenscentrum>, <Instellingen voor macro's>. Daar kies je dan uiteraard voor <Alle macro's inschakelen>.

Overigens kan de functie wat korter:

Code:
Function LengteWoord(Woord As String) As Integer
Dim Num As Integer
If InStr(1, LCase(Woord), "ij") > 0 Then Woord = Replace(Woord, "ij", "|")
Num = Len(Woord)
If InStr(1, LCase(Woord), "|") > 0 Then Woord = Replace(Woord, "|", "ij")
End Function

Voortschrijdend inzicht en zo :)

Beste Michel ik heb het gedaan wat u geschreven heeft. De instellingen van de macro's veranderd naar inschakelen maar er wordt nog steeds niet geteld. En ik heb de functie veranderd dus korter gemaakt. Deze gaf een foutmelding (Naam) toen heb ik de functie LengteWoord veranderd in TellenWoord nu gaat het wel krijg ik geen fout melding maar blijft nu op nul staan ongeacht hoeveel leters ik er in zet. Ik doe er weer een foto bij

BVB Hartelijk dank Klaas

Bijlagen

• tellen1.jpg
    tellen1.jpg
    104,3 KB · Weergaven: 55
Ik ben zelf ook nog niet zo goed thuis in 2010; ik zal de situatie proberen na te bootsen.

In iedergeval hartelijk dank voor de tijd en moeite :d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan