Het actieve werkblad in een userform activeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanLoo

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2007
Hoe kan ik een wisselend actief werkblad in excel 2005 in een blijvend gemaximaliseerde userform laten zien en bedienen ?

Alvast bedankt en welterusten.

Laatst bewerkt:
Dag VanLoo,

Wat is een wisselend actief werkblad altijd zichtbaar maken? Het actieve werkblad is altijd in beeld. Misschien wil je iets uitgebreider vertellen wat je eigenlijk wilt?

Gegroet,

Axel.

Dag VanLoo,

Wat is een wisselend actief werkblad altijd zichtbaar maken? Het actieve werkblad is altijd in beeld. Misschien wil je iets uitgebreider vertellen wat je eigenlijk wilt?

Gegroet,

Axel.

Ik bedoel dus het actieve werkblad van een werkmap in Excel zodat uiteindelijk gebruikers alleen dit userform kunnen zien met de functionaliteit van de werkmap en niet Excel met werkbalken en zo .
Ik ben niet ervaren en maak mijn programma wat ik nodig heb alleen met info uit help fucties en macro opnemen en zo, waarmee ik aardig op weg ben dus mischien vraag ik iets wat normaal in les 1a gegeven wordt.
Alvast bedankt!

Dag VanLoo,

Maak een UserForm en zet daar voor de gegevens die je van de gebruiker wenst een tekstbox, een combobox of een listbox. Laat hem op een commandknop klikken en het programma vult de verschillende zaken in op het werkblad. Zonder dat de gebruiker in het werkbook zelf kan komen.

Succes,

Axel.

Hoi Axel,

Ja dat klopt maar ik heb in werkbladen een grafisch beeld van grondgebieden gemaakt waarin cellen gekleurt zijn en getallen bevatten welke weer bewrkt kunnen worden.
Dus als ik zo'n werkblad in een userform kan laden schiet ik een heel eind op.
of als ik de hoofdwerkbalk in excel2005 kan uitschakelen.
Ik heb namelijk ook verschillende rij en kolombreedtes die in dit geval wegen voorstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan