Het beheren van de backups

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanFilarski

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2014
Hallo Allemaal,

Regelmatig maakt mijn computer backups.

Maar inmiddels is de omvang danig groot geworden, dat ik er wat kwijt moet.

Kun je ongestraft alle backups weggooien op de nieuwste na? Of moet je bijv. de nieuwste + 1 behouden?

Wat is wijsheid?

MVG
Jaqn Filarski

Lees deze pagina van Microsoft eens rustig door. Naast het antwoord op je vraag legt Microsoft ook uit hoe wordt omgegaan (is in 10 niet anders dan in 7) met de periodieke update(s), oftewel wat jij moet weten voordat je een dergelijke functie inschakelt.

Laatst bewerkt:
Ok, graag gedaan.

Vraagje : ben jij trouwens regelmatig ontevreden over de antwoorden die je op de Helpmij krijgt?

Nee beslist niet. Hoewel ik die kritiek dat ik te veel vragen stelde niet leuk vond. Maar misschien was dat toch wel terecht. Maar zoasl ik al eerder stelde: ik stel vragen voor mezelf, voor mijn vrouw en voor een goede vriendin van ons, die zelf een beetje gebrekkig is, vooral in het formuleren van de vragen en daarna het uitvoeren.
Mvg
Jan Filarski

Reden dat ik het vroeg is: jand43 (dan begrijp jij wel wat ik bedoel?)
Té veel vragen kun je m.i. nooit stellen, maar ik meen mij wel te herinneren dat ik je een aantal weken geleden adviseerde om Windows eens een keer fris te installeren, want de hoeveelheid dingetjes waar jij tegenaan liep / loopt, rechtvaardigt een keer een schone installatie, want als je iedere week (of maand) één of meerdere keren problemen ondervindt, dan gaat het van kwaad tot erger en kun je m.i. beter een keer fris installeren.
2e reden dat ik het vroeg (of jij tevreden bent) in samenhang met de jand43, is het feit dat je het óf hier, óf daar, de 'helpers' mogelijk onbedoeld lastig(er) maakt, doordat de één niet weet dat je naast het probleem wat je hier of daar bespreekbaar maakt, nog een ander probleem hebt of had en het zou zomaar kunnen dat dingen oorzaak en / of gevolg van elkaar zijn én het dus min of meer wenselijk is dat men hier of daar van het andere probleem afweet, zodat eventuele verbanden gezien kunnen worden.
Mochten de vragen hier en daar niet over dezelfde machine(s) gaan, dan nog zouden mensen die jou advies geven, onbedoeld in verwarring kunnen raken omdat zij niet (kunnen) weten dat probleem A op machine B was en probleem C op machine D met als gevolg dat ze verbanden gaan leggen die juist helemaal niet gelegd moeten worden omdat het verschillende machines betreft. ;) :D

Laatst bewerkt:
Hallo gast0225,
Natuurlijk weet ik wat je bedoeld, en ik zal open kaart spelen omdat jullie dat verdienen.
Ik ben eveneens lid van het Nat.Computer Forum en wel om de volgende reden: graag wil ik soms een uitleg van een probleem vanuit een ander zienspunt.
Ik was allang Lange Pier een keer tegengekomen op het NCF. Overigens een medewerker hoewel soms een beetje cynisch, zeer capabel. En zo heeft het NCF nog een zeer kundig en vooral geduldig medewerker : Abraham54
Maar ook jullie forum is het goed samenwerken met zeer kundige mensen teveel om op te noemen, wat daar zou ik misschien de mensen, die ik toevallig niet genoemd heb of waar ik (nog) niets mee van doende heb gehad, te kort doen.
Als u meer vragen heeft hoor ik het graag.
Mvg
Jan Filarski

Is helemaal niks mis mee! (lid van een ander computerforum) Sterker nog : is juist heel slim! :thumb: Daar worden we met zijn allen juist 'slimmer' van.

Zoals ook in de nieuwsbrief van de Helpmij stond te lezen (een dag of wat geleden) is crossposten geen enkel probleem, m.a.w. hetzelde probleem op diverse forums voorleggen. Dat is trouwens ook mijn mening.

"Linker" wordt het als je verschillende problemen van één en dezelfde computer op meerdere forums plaatst, al dan niet kort achter elkaar. Dat was / is een beetje wat ik met het vorige bericht bedoelde. Als je dat doet, dan is het misschien aan te bevelen dat je op beide forums meldt dat je op die machine recentelijk nog een ander probleem hebt gehad, waarbij je dan met een linkje naar dat andere probleem kunt verwijzen. Mochten er dan verbanden tussen de problemen bestaan, dan worden die mogelijk sneller ontdekt.

Laatst bewerkt:
Hallo gast0225,
't kan een keer zijn voorgekomen dat is waar. Maar dan was dat niet erg doordacht van me. Ik heb zowel eens bij mijn vraag weleens vermeld dat ik het wel eens eerder gevraagt heb ( op een ander forum dus) en ook wel een een vraag zowel aan het ene forum en ook aan het andere forum gesteld.
Was toen wel in paniek, maar dat mag geen excuus zijn. Het antwoord liet toen nogal op zich wachten o.i.d.
Ik zal in het vervolg er ernstig rekening mee houden.
Mvg
Jan Filarski

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan