het behouden van de juiste relatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

thanoob

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2007
Hallo,

Ik ben 3e jaars BE student en ben bezig met het ontwikkelen van een database voor een autoherstelbedrijf.
Mijn vraag is als volgt:

Ik heb een dump gekregen uit een programma van het bedrijf. (excel-bestand)
Hierin staan de Klanten NAW gegevens plus de kentekens en model van het voertuig.

Nu heb ik in mijn database o.a. 2 tabellen, KLANTEN & VOERTUIGGEGEVENS.
Nu heb ik het excelbestand geimporteerd in de KLANTEN tabel. Behalve de kolommen kentekens en model.
De primaire sleutel in de tabel klanten is het klantnummer(autonummering)
Deze komt als verwijzende sleutel weer voor in de tabel voertuiggevens.

Nu is mijn vraag: De kentekens en modellen moeten dus geimporteerd worden in de tabel voertuiggegevens. hoe doe ik dit? want de klant NAWgegevens moeten wel bij de juiste kentekens blijven.
Hoe importeer ik dus de kentekens in voertuiggegevens met de relatie van het klantnummer. de tabel voertuiggevens moet dus nog compleet ingevuld worden met het juiste klantnummer, juiste kenteken en het juiste model. Hoe importeer ik dit op de juiste manier zodat de gegevens correct blijven.
Het zijn meer als 9.000 records. Dus dit handmatig doen via een formulier is geen optie.

Alvast super bedankt voor de moeite!

Groeten Nick

Je hebt in de tabel klanten een Klantnummer gemaakt. Blijkbaar had je nog geen klantnummer in het oorspronkelijke bestand, want anders kun je dat uiteraard beter gebruiken.