Het bericht kan niet worden verzonden. De instellingen voor de server voor uiows

Status
Niet open voor verdere reacties.

nieuwsgierigaag

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2011
Berichten
40
Windows live mail heeft een mail van mij naar een aantal vrienden na verzenden geblokkeerd met het volgende venster.

Het bericht kan niet worden verzonden. De instellingen voor de server voor uitgaande e-mail [SMTP] moeten mogelijk worden geconfigureerd. Neem contact op met de e-mailprovider voor de serverinstellingen voor Boddaert27@net.nl.

Onderwerp 'Fw: Hoofdstuk 5 kostschool HET HELE BOEK GAAT NA AFRONDING VAN DE ONDERHANDELINGEN GEDRUKT WORDEN.'
Serverfout: 550
Reactie van server: 550 5.1.1 <net.nl> invalid domain
Server: 'mail.chello.nl'
Windows Live Mail-fout-id: 0x800CCC79
Protocol: SMTP
Poort: 25
Beveiligd(SSL): Nee


De blokkade geeft aan dat een adres van Boddaert27@net.nl kennelijk de blokkade veroorzaakt.
Nu kan ik die verwijdering niet toepassen omdat nergens meer de verzonden mail van mij te vinden is.
Wat nu?
Hartelijk bedankt wanneer u mij hieruit helpt, want nu is mijn hele email verkeer geblokkeerd. Ik heb dat zo broodnodig voor mijn werk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo nieuwsgierigaag. En de beste wensen. Hier wordt deze ook besproken. Welke provider heb je.

http://answers.microsoft.com/nl-nl/...tmelding/1bbed8c3-4127-445b-9b9b-11c6e59b7d67

is het niet boddaert27 @ hetnet.nl (aanelkaar)

Geen paniek. En kun je nog altijd webmail gebruiken, toch.

https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp?fd=netmail.hetnet.nl

Controleer even of alles goed staat. Je ingaande en uitgaande. Er is uiteraard verschil met POP en IMAP.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/serverinstellingen/

Hier voor jou windows live mail.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/imap/
 
Laatst bewerkt:
dank je wel voor je reactie

Hoi Manamana,

Ook de beste wensen en bedankt voor je reactie.
Ik kan niets aan die email veranderen want die blokkeert alles en is verder onvindbaar. Ik wilde hem bij verzenden annuleren, maar daar is de mail niet te vinden. Mijn provider is Ziggo, voorheen UPC. Ik wil die blokkade opheffen en die enorme lange mail redden. Het is een +/- 6000 woorden tellend hoofdstuk van mijn toekomstige boek. De geadresseerde vrienden vroeg ik hun mening te mailen, omdat een grote uitgever al belangstelling getoond heeft. Ikzelf heb twijfels.

Fijn dat je me wilt helpen.
hgr,
n
 
Nou dan zou ik zeggen dat het bestand een joekel van een bestand is en misschien veel te groot is geweest om te verzenden. En daarom niet gelukt is.

En wat zeggen de vrienden, hebben die hem wel ontvangen. Ik denk het niet.

Je zou nog eens kunnen kijken bij je webmail als je die hebt van ziggo. Ik denk dat alles is mislukt.
 
Laatst bewerkt:
je advies opgevolgd

Hoi manamana,

Zoals je adviseerde heb ik mijn Ziggo provider gebeld. Zij was uiterst vriendelijk en behulpzaam. Zij konden niets doen wanneer die email niet opgeroepen kan worden, omdat de mail aan Boddaert27@net.nl. eruit gehaald moet worden. Volgens de provider geeft "Windows Live Mail-fout-id: 0x800CCC79" aan dat er 1 of meerdere ongeldige emailadressen tussen zitten.
Alles nagekeken of die email ergens voor mij terug te vinden is. Dat is niet gelukt. Ook niet na het her-starten en her-starten.
Dus, hoe vind ik die email nu weer om dat adres te veranderen? Weet je dat misschien? Ik heb morgen een bespreking met de uitgever om spijkers met koppen te slaan.

Groetjes,
N
 
Je bent onlangs veranderd van internet provider. Dan zou het je het adres ook moeten veranderen. bijvoorbeeld naar boddaert@ziggo.nl

Die mail vind je nooit meer terug. Tenzij je iemand mailt waarna je het verstuurd heb en jou terug mailen mei die enorme bijlage. Maar dat zal wel niet.

Vaak voorkomende oorzaken van 0x800CCC79

Ongeldige tekens in eigen e-mailadres.
Ongeldige tekens in e-mailadres van geadresseerde.
Ongeldige e-mailadressen in het adresboek.

Maar waar is je boek dan. Heb je geen backups gemaakt.

Maak anders een gmail adres aan. Dat is heel handig.
 
Laatst bewerkt:
Wellicht door windows live mail opnieuw te installeren.
 
Maar beste manamana,
ben ik dan niet alles kwijt wat er nu op staat? Wat zijn daarvan de consequenties? Ik ben te onervaren om die te kunnen overzien, waardoor ik schroom dat uit te voeren. Toch geloof ik dat dat de enige oplossing zou zijn nadat niemand een andere mij heeft laten weten. De mail zal ik helemaal kwijt zijn.
Back up heb ik maar van een nog compleet ongecorrigeerde tekst. Daar gaat heel veel werk in zitten om dat opnieuw woord en komma voor punt te doen. Het blijkt niet anders.
Bedankt voor je meedenken.
hrt grt
n
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan