Eerst de bedoeling van mijn werk. ik heb met excel en vba een factuur gemaakt maar nu is dit niet zo goed als daar iemand mee gaat werken die niets van excel af weet dus dacht ik ,ik maak dat in visual basic maar die taal ken ik niet dus probeer ik dat maar te leren.
Nu Is het de bedoeling dat er via het zoeken van een naam van de klant op het factuur al de klant zijn gegevens komen te staan naam,adres,postcode enz..... .
Het eerste wat ik nu probeer is de gegevens van de klanten in een excel bestand te stoppen het bestand bestaat al met 6000 klanten maar er komen er altijd nieuwe bij dat weten we .
Nu met wat ik vond en een beetje mee heb geprutst is dit iets wat al 3 dingen weg schrijft in kolom a,b, en c
Maar er loopt iets mis bij het opslaan.
De ene keer verloopt alles goed, de andere keer krijg ik een melding van er bestaat al een bestand met deze naam wil je dit overschrijven , en nog een andere keer slaat hij het bestand op in een andere map c:\naam\mijndocumenten\excel.xsl
deze code gebruik ik nu
Nu Is het de bedoeling dat er via het zoeken van een naam van de klant op het factuur al de klant zijn gegevens komen te staan naam,adres,postcode enz..... .
Het eerste wat ik nu probeer is de gegevens van de klanten in een excel bestand te stoppen het bestand bestaat al met 6000 klanten maar er komen er altijd nieuwe bij dat weten we .
Nu met wat ik vond en een beetje mee heb geprutst is dit iets wat al 3 dingen weg schrijft in kolom a,b, en c
Maar er loopt iets mis bij het opslaan.
De ene keer verloopt alles goed, de andere keer krijg ik een melding van er bestaat al een bestand met deze naam wil je dit overschrijven , en nog een andere keer slaat hij het bestand op in een andere map c:\naam\mijndocumenten\excel.xsl
deze code gebruik ik nu
HTML:
Imports Excel = Microsoft.Office.Interop.Excel
Public Class Form1
Dim APP As Excel.Application
Dim worksheet As Excel.Worksheet
Dim workbook As Excel.Workbook
Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
End Sub
Private Sub btnLezen_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnLezen.Click
TextBox1.Text = worksheet.Cells(1, 1).Value
TextBox2.Text = worksheet.Cells(1, 2).Value
End Sub
Private Sub btnSchrijven_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnSchrijven.Click
APP = New Excel.Application
workbook = APP.Workbooks.Open("c:\vbexcel\test.xlsx")
worksheet = workbook.Worksheets("Blad1")
Dim NR As Long
Dim rij As String
Dim klantnr As Integer
NR = 1
rij = worksheet.Cells(NR, 1).Value
Do While NR > 0
If rij = "" Then
klantnr = NR
worksheet.Cells(NR, 1).Value = TextBox1.Text
worksheet.Cells(NR, 2).Value = TextBox2.Text
worksheet.Cells(NR, 3).Value = klantnr
NR = 0
Else
NR = NR + 1
End If
Loop
End Sub
Private Sub Form1_FormClosed(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.Windows.Forms.FormClosedEventArgs) Handles MyBase.FormClosed
workbook.Save()
workbook.Close()
APP.Quit()
End Sub
End Class